اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بیمه شدگان ‌روستایی‌۵۵۰ هزار تومان عیدی می‌گیرند/۲۰ هزار نفر یزدی فاقد بیمه حمایتی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد با بیان این‌که ۲۶ هزار نفر از مردم این استان تحت پوشش این صندوق هستند، گفت: تمام افرد ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط این که مشمول بیمه اجباری نباشند می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر قرار بگیرند.

بیمه شدگان ‌روستایی‌۵۵۰ هزار تومان عیدی می‌گیرند/۲۰ هزار نفر یزدی فاقد بیمه حمایتی

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حسن ابراهیمی در نشست خبری که منظور تشریح برنامه‎ های حمایتی و دستاوردهای صندوق بیمه عشایر و روستایی استان برگزار شد، اظهار کرد: این صندوق ارزانترین قیمت حق بیمه‎ای را دارد و تنها صندوق بیمه اختیاری کشور است.

وی افزایش تعداد آمار بیمه شدگان صندوق روستایی و عشایری را اولویت اجرایی مدیریت این صندوق در استان یزد دانست و افزود: در این صندوق سه نوع مستمر بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمر فوتی پرداخت می‎شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در ادامه با بیان این‌‎‌که در حال حاضر۲۶ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش این صندوق هستند، گفت: از تعداد کل بیمه شدگان این صندوق ۱۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند و تمام افراد ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط این که مشمول بیمه اجباری نباشند می توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر قرار بگیرند.

ابراهیمی با بیان این‌که طبق اطلاعات بدست آمده در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر در استان یزد فاقد بیمه هستند، تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق به دلایل مختلف حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری با ضریب ۳۶ درصدی شرایط مطلوب تری نسبت به میانگین کشوری دارد، خاطرنشان کرد: یزد از لحاظ ضریب بیمه‌ای بانوان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان عیدی مستمری بگیران این صندوق، اظهار کرد: تمام افرادی که مستمری بیمه‌ای آنها تا ۳۱ شهریور برقرار شده ۵۵۰ هزار تومان و کسانی که از حق بیمه آنها تا یکم مهرماه امسال برقرار شده باشد، ۲۷۵ هزار تومان عیدی می‌گیرند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طبق آخرین مصوبه ستاد استانی جمعاً یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان تا پایان بهمن ماه امسال به حساب سه هزار و ۷۲۹ نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی و عشایری استان یزد واریز می‌شود.

وی اجرای طرح حمایت تحصیلی را از جمله خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری یزد دانست و بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده چالش انتقال سوابق بیمه شدگان به بیمه تأمین اجتماعی رفع شده است.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول