اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح 40 واحد مسکونی مددجویی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 40 واحد مسکونی مددجویی در زنجان خبر داد.

افتتاح 40 واحد مسکونی مددجویی در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۳ واحد مسکونی و از دهه فجر سال 97 تا ۹۸ نیز۱۷۶ واحد مسکونی به خانوارهای تحت حمایت فاقد مسکن استان زنجان واگذار شده که ۹۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان‌ها و ۱۹۳ واحد در سطح روستاها بوده است .

وی با اشاره به اینکه برای احداث 40 واحد مسکونی، یک میلیارد و500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، تصریح کرد: 9 واحد در شهرستان زنجان ، 24 واحد در شهرستان خدابنده، دو واحد در شهرستان طارم، 3سه واحد در شهرستان ماهنشان،  دو واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد.

محمدی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود: در مناطق روستایی استان نیز 250 خانوار دارای دو معلول و بیشتر شناسایی شده است که 163 مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت  150 واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

وی در خصوص تامین ودیعه مسکن به مددجویان مورد حمایت با بیان اینکه استان زنجان توانسته با معرفی 58 خانوار به این صندوق و اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به 57 خانوار رتبه اول را کسب  کند و روند پرداخت، طبق لیست ارسالی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: 6 میلیارد و 695 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت هم  پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت  و مددجویان دارای پرونده مورد حمایت بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند که از ابتدای سال جاری تا کنون  385 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری بهره‌مند شده‌‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول