اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نسخه پیشرفت کشور در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است/ امکان تولید صددرصدی نهاده‌های دامی در کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور؛ دستیابی به پیشرفت کشور را در گرو اقتصاد مقاومتی، خنثی کردن تحریم‌ها و افزایش و حمایت از تولید برشمرد.

نسخه پیشرفت کشور در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است/ امکان تولید صددرصدی نهاده‌های دامی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تمام کشورهایی که در دنیا موفق عمل کردند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به مرتبه‌ای از پیشرفت رسیدند، مقام معظم رهبری بارها به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، برای پیشرفت کشور راهی به جز این نداریم.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از ۶ کشور دارای فناوری تولید مرغ اجداد در دنیا است، تصریح کرد: در دهه ۸۰ صددرصد مرغ اجداد را وارد می‌کردیم، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت توانستیم در این زمینه تولیدکننده باشیم، برای واردات مرغ اجداد برای هر قطعه‌اش باید ۶۰ دلار هزینه می‌کردیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: به ما قول دادند تا پایان امسال ۵۰ درصد و تا آخر سال ۱۴۰۰ صددرصد وابستگی کشور در زمینه مرغ اجداد از خارج قطع می‌شود، در چنین شرایطی خارجی‌ها گفته‌اند که با قیمت پایین‌تر و حتی دادن تسهیلات حاضر هستند که مرغ اجداد به ما بدهند.

درویشیان با اشاره به اینکه در حوزه نهاده‌های دامی ۶.۵ میلیارد دلار واردات می‌شود، گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد امکان تولید صددرصد نهاده‌های دامی طی چند سال آینده در کشور وجود دارد، باید زمینه و بستر آن فراهم شود و تسهیلات داده شود، موانع تولیدکنندگان برداشته شود.

وی توجه به تولید را مولفه مهم در رونق اقتصادی دانست و تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه یکی از اولویت‌هایش حمایت از تولید است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در کارگروه رفع موانع جهش تولید از نمایندگان سه قوه حضور دارند که با مسؤولیت معاون اول رییس‌جمهور تشکیل می‌شود علاوه بر آن ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در مرکز و متناظر آن در استان‌ها به مسؤولیت رئیس کل دادگستری هر استان تشکیل می‌شود.

درویشیان با بیان اینکه ظرفیت‌های دیگری در دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از تولید وجود دارد، ابراز کرد: کارگروه تسهیل در استان‌ها و در مرکز از جمله ظرفیت‌هایی هستند که برای برون رفت مشکلات حوزه تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد شدند.

وی گفت: علاوه بر آن سازمان بازرسی کل کشور دفتری به‌عنوان حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده است که به همه همکاران در سراسر کشور گفتیم با اولویت اول در حوزه تولید ورود پیدا کنند و به واحدهای تولیدی مراجعه کنند از آن‌ها دعوت کنند حتی جلسه بگذارند تا موانع تولید را برطرف کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: بیش از ۳۰۰ بازدید همکاران ما در شرایط کرونا از واحدهای تولیدی انجام گرفت که مسئولان بانک‌ها، مالیات، بیمه و دستگاه‌های مرتبط در این بازدیدها حضور داشتند و در محل واحد تولیدی مشکلات را برطرف و یا درحال پیگیری آن هستند.

درویشیان گفت: ریاست قوه قضائیه در سفرهای استانی یکی از اولویت‌هایش بازدید و حضور در واحدهای تولیدی است که سازمان بازرسی کل کشور نیز این رویه را پیگیری می‌کند، مشکلات واحدهای تولیدی را پیگیری و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه همت خوبی برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی وجود دارد و اراده برای رفع آن‌هاست، افزود: مخصوصاً در قوه قضاییه به طور جدی شناسایی موان تولید توسط دادگستری‌ها و بازرسی‌ها و دستگاه‌های مرتبط دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های قضایی و اجرایی و مجلس می‌تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی واحدهای تولیدی را روزبه‌روز کاهش دهد و شاهد رونق و جهش تولید باشیم.

درویشیان در خصوص تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به برخی واردکنندگان و صادرکنندگان گفت: تعدادی از آنها به دلیل تحریم‌ها نتوانستند ارز را برگردانند فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی به دادستانی کل و تعزیرات حکومتی داده شده که درحال بررسی است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از این ارزها به چرخه واحدهای اقتصادی برگشته است و بخشی در حال پیگیری است که موانع شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول