اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

عاشورای امام‌حسین(ع) زیرساخت فکری مردم در انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: برای این انقلاب و شجره طیبه خون‌های پاک ریخته شده و مردم ایران با تمام سختی‌ها و مشکلات، صبورانه استقامت کردند چراکه زیرساخت فکری مردم ایران عاشورای امام حسین(ع) است.

عاشورای امام‌حسین(ع) زیرساخت فکری مردم در انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی طی سخنانی در شب ۲۲ بهمن‌ و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید هر فردی خدا و رسولش و کسانی‌که ایمان آورده‌اند را به ولایت و سرپرستی خود بپذیرد پیروز است چراکه چنین کسی از حزب خداوند است و تنها حزب خداوند پیروز است.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مؤمنان باید برای رسیدن به نصرت الهی ولایت‌پذیر و ولایت مدار باشند، هم در بعد اعتقادی ولایت را بپذیرند و هم در عمل به آن ملتزم باشند.

سعیدی تأکید کرد: در قرآن کریم ولایت مدارانی  مورد نظر هستند که هم ولایت خدا را پذیرفته‌اند و هم ولایت رسول خدا را قبول کرده‌اند و هم به ولایت مؤمنان خاص یعنی امیرالمؤمنین و ائمه معصومین ایمان‌دارند و این افراد حزب‌الله هستند.

امام‌جمعه قم یادآور شد: منظور از پیروزی آن نیست که مردان جنگی به آن می‌اندیشند بلکه پیروزی یعنی غلبه فکر و فرهنگ و گفتمان یک شخص بر افکار و فرهنگ‌های دیگر و این‌گونه افراد درهرحال پیروز هستند حتی اگر در ظاهر شکست بخورند پیروز هستند چون فکر و فرهنگ آن‌ها بر دیگر افکار و فرهنگ‌ها غلبه پیدا می‌کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: ملت ایران سلسله ولایت، از ولایت رسول خدا تا به امروز که به ولایت‌فقیه می‌رسد را پذیرفته‌اند و هر کسی در قلب خودش ولایت علوی را پذیرفته باشد و در عمل نیز به این ولایت ملتزم باشد حزب خداوند و پیروز میدان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم اظهار کرد: چنین ملتی در تهدیدها و تحریم‌ها از خود ضعف نشان نمی‌دهد و باید نسبت به آنچه در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و الطاف الهی را مردم مشاهده کردند با یک نگاه ولایتی و الطاف الهی مورد پژوهش قرار دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر در ذهن بسیاری از کسانی که بیرون از انقلاب و این کشور هستند سئوالی وجود دارد که این‌همه سال از انقلاب اسلامی گذشته و این‌همه بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و فتنه‌ها و سوء تدبیرها و عملکرد بد مسئولین وجود داشته ولی همچنان مردم درصحنه هستند و چطور است که با کمتر از این فتنه‌ها و حوادث کشورها و نهضت‌هایی سقوط کرده اما در ایران این اتفاق روی نداده است؟

وی افزود: تمامی این‌ها به برکت ولایت‌پذیری مردم ایران است چون مردم برای ولایت و دین انقلاب کردند نه برای آب‌ونان که با نبود نان‌وآب دست از انقلاب بردارند.

سعیدی یادآور شد: در این تحریم‌ها و تهدیدها اختراعات و اکتشافات و فن‌آوری‌هایی ایجاد شد و دستیابی به علوم و فنون در سختی‌ها پدیدار گشت که تماماً به برکت ولایت‌پذیری مردم بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن در سایه نام خدا و ذکر خدا بود و مردم با ذکر خداوند و اجرای احکام اسلامی که جاری بشود به میدان آمدند اما در دیگر کشورها این‌گونه نیست.

وی  در ادامه با اشاره به دیگر دلایل پیروزی و استمرار نظام و انقلاب اظهار کرد: به‌پای این انقلاب و شجره طیبه خون‌های پاک ریخته شده  و مردم ایران با تمام سختی‌ها و مشکلات، صبورانه استقامت کردند چراکه زیرساخت فکری مردم ایران در انقلاب و بعد از آن ، عاشورای امام حسین (ع) بود و پیروزی‌های خود را مرهون نصرت الهی و عنایات خاص امام زمان(عج) می‌دیدند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول