اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برگزاری نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی کشور در کوهدشت

آیین گشایش نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی کشور در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی کشور در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس خرم‌آباد، احمدحسین فتایی در آیین گشایش نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی کشور در شهرستان کوهدشت، ضمن تبریک فرارسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و همانگونه که امام راحل فرموده اند « فرهنگ اساس و پایه استقلال یک مملکت است».

وی افزود: ظرفیت و تاثیرگذاری ویژه هنر در انتقال پیام، یک امر بدیهی و غیر قابل انکار است و هنرمندان خوشنویس، بهترین و کامل ترینِ پیامها شامل آیات، روایات، احادیث و شعر را به شکلی زیبا و فاخر در قالب آثار خود انتقال داده و ماندگار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تاکید بر پیشینه ی غنی فرهنگ و هنر در کوهدشت، تصریح کرد: جوانان مستعد کوهدشت در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای به خوبی درخشیده اند و هنرمندان خوشنویس کوهدشتی، افتخاری برای استان در سطح کشور هستند.

فتایی سپس هنر را تلفیقی از توانایی و مهارت در خلق زیبایی خواند و ابراز داشت: این مهارت ذاتی باید با تمرین، ممارست و آموزش به کمال برسد و راز ماندگاری هنر و هنرمند در این است که آموزه های اخلاقی را در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی خویش به خوبی به منصه ظهور برساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کوهدشت توانمندی و ظرفیت میزبانی از یک رویداد بزرگ ملی در حوزه ی خوشنویسی را دارد، گفت: تلاش می کنیم با رایزنی و پیگیری مستمر، از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز برگزاری و ایجاد دبیرخانه یک جشنواره ملی به میزبانی شهرستان را دریافت کنیم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: در حالی که سبد خرید محصولات فرهنگی و هنری در بسیاری از کشورهای جهان نزدیک به ۲۰ درصد است، متاسفانه این معیار در کشور ما کمتر از ۵ درصد بوده و نیاز است مردم علی رغم تمام مشکلات اقتصادی به خرید کتاب، تماشای فیلم و تئاتر، حضور در کنسرت های موسیقی و ... اهمیت بیشتری داده و دستگاه های دولتی و نهاد های اجرایی نیز با خرید محصولات فرهنگی و هنری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ حمایت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول