اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کمک به ساخت منازل محرومین توسط جوان معلول روستایی در مه ولات

جوان معلول روستایی در مه ولات علاوه بر اردوهای جهادی، به ساخت منازل محرومین نیز کمک می‌کند.

کمک به ساخت منازل محرومین توسط جوان معلول روستایی در مه ولات

به گزارش خبرگزاری فارس از مه ولات، اقدامات جهادی سن و سال نمی‌شناسد، روز و شب معنا ندارد، مهم این است که بتوان از این اقدامات نتیجه خوبی کسب کرد، در این راستا، با مهدی خسروی جوان ۲۷ ساله معلول و اهل روستای عبدل‌‌‌آباد مه‌ولات گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم، فردی که در برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای جهادی و کمک به ساخت منازل محرومین فعالیت دارد.

تن آدمی شریف است به جان آدمیت

مهدی خسروی با اشاره به این بیت شعر مبنی بر « تن آدمی شریف است به جان آدمیت/ نه همین لباس زیباست نشان آدمیت»، می گوید: به خاطر استعدادی که داشتم، درس‌ها را زود یاد می‌گرفتم و خیلی از متن‌ها و شعرها را حفظ می‌کردم، اما این بیت شعر (تن آدمی شریف است) داستان زندگی من را تغییر داد.

وی ادامه داد: آن شعر من را به فکر فرو برد، آیا انسان همین بعد جسمی است؟ حالا که من از لحاظ جسمی مشکل دارم یعنی دیگر نمی‌شود مانند بقیه زندگی راحتی داشته باشم؟ پس چرا من که از دیگران مستثنی هستم، باید با آن‌ها با شرایطی برابر تحصیل کنم و زندگی کنم؟ دریافتم که شرافت و بزرگی انسان‌ها به خلق و خو و نفس آدمی بر می‌گردد، بنابراین، من باید خود واقعی‌ام را که فراتر از این جسم مفلوک است به دیگران بشناسانم.

این فعال جهادی متذکر شد: بعد از این ماجرا جواب همه بی‌مهری‌هایی که از خوی بچگانه آن‌ها سر می‌زد را با محبت و لطافت پاسخ دادم و این آغاز اجتماعی شدن من بود.

عهد کردم به افراد آسیب دیده کمک کنم

خسروی ادامه داد: دوران تحصیلات دانشگاه را با مدرک لیسانس در رشته ادبیات پشت سر گذاشتم، پس از آن با خودم عهد کردم که اگر به جایی رسیدم و سمتی داشتم به انسان‌هایی که از لحاظ مالی ضعیف هستند، کمک کنم.
وی تصریح کرد: بعد از اخذ مدرک لیسانس در سال 98، سال 99 در مدرسه غیرانتفاعی مشغول تدریس شدم و در این ایام کرونا برای رفع مشکل برخی از دانش‌آموزان، آن‌ها را به کلبه حقیرانه خویش دعوت کرده و به آن‌ها درس ادبیات را آموزش دادم و هر دانش‌آموزی که کمکی از من خواسته دریغ نکرده‌ام.

این فعال جهادی اظهار کرد: در هنگام دانشگاه و حتی بعد از آن، اولین مسئولیت زندگیم را برعهده گرفتم، با قبول مسئولیت نیروی انسانی پایگاه بسیج روستایمان، مشغول فعالیت شدم و در همان ابتدا بعد از جذب نیرو و همراه کردن بچه‌ها با خودم، تلاش کردم در امر رفع نیاز بعضی از مردم مه ولات و به صورت اردو جهادی وارد عمل شوم، اولین پایگاهی که در این شهرستان در آن سال‌ها اردوی جهادی برگزار کرد، پایگاه شهید فهمیده عبدل آباد بود.

خسروی افزود: به دنبال ایجاد اشتغال هستم، برای همین تصمیم دارم در مه ولات کوره آجرپزی احداث کنم که مهم‌ترین هدف من از این کار کمک به محرومین است، اما متاسفانه فعلا بنا به برخی دلایل موفق به انجام این کار نشده‌ام و امیدوارم مسئولین بیش از پیش از من حمایت کنند.

وی در خصوص تشریح فعالیت‌های خود در قالب اردوی جهادی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ که در پایگاه بسیج شهید فهمیده روستای عبدل‌آباد با مسئولیت نیروی انسانی شروع به کار کردم بعد از جذب نیرو با برگزاری اردوی جهادی در روستای قلعه جوق با همکاری دوستان عزیز و بازسازی غسالخانه آن روستا کارم را شروع کردم.

این فعال جهادی ادامه داد: پس از آن هر سال با جذب نیروی جدید و گروه‌های تازه در روستاهای مه ولات با هدف رفع محرومیت و کمک به مستضعفین در روستاهای گلستان، فتح‌آباد، عبدل‌آباد و فیض‌آباد فعالیت کردم و انشاءالله با همت دوستان و بسیجیان عزیز در این عرصه انجام وظیفه خواهم کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول