اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کرونا در کردستان جان دوباره گرفت/وضعیت 6 شهرستان زرد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: وضعیت ابتلا و گردش ویروس کرونا در 6 شهرستان استان زرد است.

کرونا در کردستان جان دوباره گرفت/وضعیت 6 شهرستان زرد شد

محمد ابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: متاسفانه به دنبال بی‌توجهی‌های مردم شاهد افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان بیماری کرونا  در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی اظهار کرد:‌ اوایل آذر ماه امسال با داشتن 6 شهرستان قرمز و 4 شهرستان نارنجی وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در مجموع قرمز بود.

وی افزود:  با اعمال طرح جامع محدویت‌های پویا ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم این وضعیت حالت بهتری به خود گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: به واسطه توجه و رعایت مردم وضعیت شیوع کرونا ویروس تقریبا در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه جاری در تمام شهرستان‌های استان به رنگ آبی یعنی شهرهای با خطر کم ابتلا درآمد.

استمرار وضعیت بی‌خطری شیوع کرونا در 4 شهرستان

وی با بیان اینکه این وضعیت تنها در 4 شهرستان‌ سروآباد، دیواندره، دهگلان و مریوان استمرار داشت، عنوان کرد: وضعیت ابتلا و گردش ویروس کرونا در استان کردستان در حال حاضر شکننده‌تر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس در شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و قروه به دلیل این ساده انگاری از رنگ آبی  به رنگ زرد برگشته است، خاطرنشان کرد: تداوم این روند ما را با زنگ خطری برای شروع یک پیک خطرناک در استان مواجه کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در پایان از مردم خواست با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی مانع از شروع پیک جدید کرونا در استان شوند و افزود:‌ انتظار داریم مردم کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک حال ستاد استانی در مدیریت بیماری کووید19 باشند.

گفتنی است؛ براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا ساعت 14 روز 22 بهمن ماه امسال در مجموع  113 بیمار مبتلا به کرونایی که وضعیت 26 نفر آنها وخیم است  در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تا کنون یک‌هزار و 66 نفر براثر ابتلا به این ویروس در کردستان جان باخته‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول