اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازگشت دفاتر 53 شرکت‌ فعال به زنجان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه 75 شرکت فعال در استان دفاتر خود را در استان تهران دایر کرده بودند و مالیات آن به استان زنجان نمی‌رسید، گفت: از این تعداد 53 دفتر به استان آورده شده است.

بازگشت دفاتر 53 شرکت‌ فعال به زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با تبریک دهه فجر 42 انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور یافتند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با اعلام شعار سال سعی شد در استان زنجان برنامه مدونی در این زمینه در نظر گرفته شد، گفت: تلاش شد با همکاری دستگاه‌ها نقشه راهی برای فعالیت‌های اقتصادی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه 75 شرکت فعال در استان زنجان دفاتر خود را در استان تهران دایر کرده بودند و مالیات آن به استان زنجان نمی‌رسید، بیان کرد: از این تعداد 53 دفتر به استان آورده شده و 10 دفتر دیگر نیز تا پایان سال در زنجان دایر می‌شود. 

وی از تحقق 112 درصدی اخذ مالیات در زنجان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بیشتر این مالیات‌ها از شرکت‌های خصوصی دریافت شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل توفیق معناداری کسب شده است، بیان کرد: 238 جلسه ستاد تسهیل در زنجان برگزار شده که 86 درصد در دو سال اخیر تشکیل شده و خروجی آن امروز قابل مشاهده است.

وی افزود: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، برتری استان در 6 حوزه مدیریتی، افزایش میزان بیمه اجباری که نشانه رشد اقتصادی در استان بوده و ... از جمله این توفیقات است.

حقیقی با اشاره به اینکه در دهه فجر 791 پروژه با 9 هزار و 951 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است، بیان کرد: 5 هزار و 361 فرصت شغلی با این افتتاحات ایجاد شده است.

استاندار زنجان افزود: 91 درصد برنامه‌های دهه فجر امسال افتتاحی بوده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل واحدهای تولیدی از برنامه‌های دولت در استان است، گفت: 60 واحد تولیدی در زنجان به چرخه فعالیت بازگشت داشته و زمینه احیای اشتغال 2 هزار نفری را فراهم کرده است.

حقیقی با اشاره به اینکه تکمیل چرخه تولید مورد توجه است، بیان کرد: در استان زنجان چرخه تولید در بخش‌های مختلف از جمله تولید گوشت تا تولید فولاد ایجاد شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایجاد منطقه لجستیک نیازمند زیرساخت است، گفت: با تخصیص اعتبار برای راه‌آهن تکمیل دو خطه کردن این محور سرعت گرفته است.

شناسایی ۵٠ قانون مخل تولید در زنجان

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال‌جاری 52 پروژه در راستای برنامه جهش تولید ذیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: 32 واحد آن قطعی شده و 22 پروژه به صورت اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا آبی‌پور با اشاره به اینکه 11 واحد تولیدی و صنعتی برای طرح‌های اولویت‌دار سال آینده در نظر گرفته است، گفت: این طرح‌ها شامل طرح‌های توسعه کاغذ، ماشین‌سازی، تولید دارو و ...است.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی پروژه‌هایی از قبیل توسعه تولید شیر و گوشت، تولید گوشت بوقلمون، اصلاح باغات، جوجه‌یک‌روزه و... در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرایط کشور غیرعادی است، تاکید کرد: با قوانین عادی نمی‌توان در شرایط غیرعادی اقدام کرد.

آبی پور اضافه کرد: 50 مورد قانون مخل تولید در استان جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول