اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سرانه ورزشی یک متری هر ایرانی در کشور/ افتتاح 20 هزار فضای ورزشی در دولت 11 و 12

با افتتاح 13 پروژه ورزشی در استان گلستان سرانه ورزشی در استان افزایش یافت و سرانه ورزشی هر ایرانی در کشور به یک متر مربع رسید.

سرانه ورزشی یک متری هر ایرانی در کشور/ افتتاح 20 هزار فضای ورزشی در دولت 11 و 12

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در سفر یک روزه «جمشید تقی‌زاده» معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و «خسرو قمری» مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان امروز ۲۱ پروژه ورزشی در استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالن ورزشی روستای «اصفهانکلاته» شهرستان گرگان، سالن ورزشی روستای «حاجی‌‌کلاته» علی‌آبادکتول، چمن مصنوعی آق‌قلا، علی‌آبادکتول، گالیکش، کلاله و اینچه‌برون و ۱۲ خانه ورزش روستایی از جمله این پروژه‌ها است.

این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال ساخته شده که امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح این پروژه‌های در شهرستان آق‌قلا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال 224 پروژه ورزشی در کشور به بهره‌برداری رسید.

جمشید قی‌زاده با اشاره به اینکه با این افتتاح پروژه‌ها، ۵۰۲ هزار مترمربع به سرانه فضاهای ورزشی در کشور اضافه شد، گفت: بالغ بر ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر با افتتاح این پروژه‌های ورزشی شاهد افزایش سرانه ورزشی در استان گلستان خواهیم بود که این سرانه‌های ورزشی به ۸۰ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه ورزشی نیم‌تمام در کشور وجود دارد و تعداد اماکن و فضاهای ورزشی در کشور در زمان فعالیت به کار دولت یازدهم و دوازدهم تا به امروز ۲۰ هزار فضا ورزشی ساخته و تحویل جامعه ورزشی کشور شده است.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه سرانه ورزشی هر ایرانی در حال حاضر یک متر مربع است، بیان کرد: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و افزایش فضاهای ورزشی نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم که امیدواریم نمایندگان مجلس همراهی بیشتری با حوزه ورزش داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در حاشیه افتتاح پروژه‌های ورزشی در شهرستان علی‌آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بود تعدادی از پروژه‌های ورزشی استان گلستان برای دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد که خوشبختانه این مهم رخ داد.

قاسمعلی برزمینی بیان کرد: ۱۳ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: 12 خانه ورزش روستایی استان نیز امروز به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام دیگر نیز تا پایان سال به بهره‌‌برداری رسیده و به جامعه ورزش هدیه دهیم.

لازم به ذکر است فردا (جمعه) ۲۴ بهمن ماه جاری نیز «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان به گلستان سفر خواهد کرد.

چند سالن ورزشی به خصوص سالن صدرای شهرستان بندرگز نیز با حضور سلطانی‌فر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول