اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تزریق واکسن کرونا به 480 مازندرانی

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون هشت شهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند، گفت: واکسن‌ کادر درمان مازندران در مرحله نخست برای 480 نفر درنظر گرفته شده است.

تزریق واکسن کرونا به 480 مازندرانی

قاسم اویس در حاشیه بازدید روند تزریق واکسن کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: واکسن‌ کرونا کادر درمان مازندران در مرحله نخست برای ۴۸۰ نفر درنظر گرفته شده است و سهم مازندران در بین استان‌های مختلف مطلوب بود.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست واکسن‌هایی از نوع اسپوتنیک محصول کشور روسیه به مدافعان سلامت تزریق می‌شود،گفت: دو مرحله تزریق واکسن برای پرسنل بهداشت و درمان انجام می‌شود، در مرحله نخست واکسن در شیشه‌هایی به رنگ آبی تزریق می‌شود و پس از سه هفته معادل ۲۱ روز مرحله دوم واکسیناسیون در ظروف شیشه‌ای به رنگ قرمز دز دوم دریافت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه برای مراحل بعدی طی هفته‌های آینده نوع واکسن و میزان دز آن به استان‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد: به احتمال فراوان برای سه‌شنبه هفته آینده توزیع واکسن کشوری انجام می‌شود که سهم مازندران اعلام خواهد شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در روز نخست تزریق واکسن کووید۱۹ در مازندران کادر درمان سه شهر ساری، قائم‌شهر و بهشهر تزریق انجام دادند، خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه هفته جاری نیز به پرسنل همه بیمارستان‌ شهرستان‌هایی که دارای بخش آی‌سی‌یو هستند واکسن توزیع شد.

اویس با اعلام اینکه در بیمارستان امام خمینی آمل حدود ۴۰ نفر از کادر درمان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، بیان کرد: تزریق نخستین مرحله دز واکسن کرونا در بیمارستان‌های آمل به مرکزیت دو بیمارستان امام خمینی و امام رضا بوده است.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی مازندران در رنگ‌بندی کرونایی ماسک، تصریح کرد: وضعیت مازندران نسبت به گذشته بهتر است ولی همچنان در وضعیت نارنجی به سر می‌بریم، مردم باید بدانند این وضعیت بسیار شکننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون هشت شهر مازندران در وضعیت نارنجی به سر می‌برند، گفت: از همه هم‌استانی‌های عزیز درخواست دارم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، با زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شرکت در تجمعات، مهمانی و دورهمی‌ها در قطع زنجیره انتقال نقش اساسی داشته و در حفظ جان خود، اطرافیان و دیگر مردم بکوشند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول