اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا ۱۰ نفر از سران ارتش میانمار را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۱۰ نفر از مقام‌های ارشد ارتش میانمار به دلیل صدور دستور کودتای اخیر در این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا خبر داد.

آمریکا ۱۰ نفر از سران ارتش میانمار را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد مقام‌های ارشد ارتش میانمار را که دستور کودتای اخیر در این کشور را صادر کرده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته آمده است: «خزانه‌داری به عنوان بخشی از اقدام امروز ۱۰ نفر از مقام‌های فعلی و سابق ارتش را که در کودتای مورخ ۱ فوریه نقش داشته‌اند و یا با حکومت نظامی میانمار مرتبطند در فهرست تحریم قرار می‌دهد.»

از جمله مقام‌هایی که نامش در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود «مین آنگ هلینگ»، فرمانده ارتش میانمار است. «سو وین» معاون این فرمانده هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

او  هفته گذشته بعد از کودتای نظامی قدرت را به دست گرفت. هلینگ مدعی شده دولت میانمار به دلیل «تقلب انتخاباتی» از قدرت برکنار شد و ارتش او یک «دموکراسی واقعی و اصولی» تشکیل خواهد داد. 

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های امروز دسترسی افراد هدف را به بیش از ۱ میلیارد دلار از وجوه دولت میانمار در ایالات متحده ممنوع می‌کند. 

کودتای میانمار بامداد ۱۳ بمهن‌ماه (به وقت تهران) اتفاق افتاد. ارتش اندکی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار (حزب  «اتحادیه ملی دموکراسی» ) و دیگر رهبران این حزب اعلام کرد که قدرت را به دست گرفته است. 

حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول