اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جشنواره فیلم فجرنمونه بارزی از زیست کرونایی بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر مشهد نشستند ، گفت: جشنواره فیلم فجر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، نمونه بارزی از زیست کرونایی بود.

جشنواره فیلم فجرنمونه بارزی از زیست کرونایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، جعفر مروارید، با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، نمونه بارزی از زیست کرونایی بود به‌طوری‌که ۱۰ هزار نفر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر مشهد نشستند، افزود:حضور مردم در سینماها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، الگویی از «مشارکت همراه با سلامت» مردم در سینماها بود و این الگو می تواند برای سایر رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، نیز  نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد با اکران جدول کامل سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد، تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار نفر در مشهد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به تماشای فیلم‌های این جشنواره در سینماهای هویزه، آفریقا(سینمای رسانه)، سیمرغ، اطلس، گلشن و ویلاژ توریست در ۲ سیانس ۱۵ و ۱۸ نشستند.

وی افزود:سینمای رسانه در هر سیانس، میزبان ۱۰۰ نفر از اهالی رسانه و ۱۵۰ نفر از اصحاب فرهنگ وهنر بود.

مروارید ادامه داد: ژانرهای درام اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگی، دفاع مقدس، انتخاب‌های اخلاقی، فن زندگی عدالت خواهانه و کمدی اجتماعی در این دوره جشنواره حضور داشتند.

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در خصوص برنامه‌های جنبی این جشنواره گفت: سومین جشن سیمرغ سینمای خراسان نیز، همزمان با این جشنواره به مدیریت  انجمن سینمای جوان برگزار شد و ۱۳ فیلم در ۲ روز، از هنرمندان خراسانی در سینما هویزه مشهد، اکران و مورد استقبال مخاطبین و هنرمندان واقع شد.

وی افزود: رونمایی مستند «از فرش تا عرش» با نگاهی به زندگی عالم وارسته مرحوم واله(رضوان الله علیه) و نیز امضای تفاهم‌نامه حمایت از فیلم‌های مستند هویت بخش و فیلم‌های کوتاه با شهرداری مشهد، از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

مروارید، سخت گیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره دانست و گفت: به دلیل شرایط شیوع کرونا، یک سوم از ظرفیت سالن‌های سینمایی مشهد در زمان نمایش فیلم‌ها مورد استفاده قرار گرفت و همه پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری بین صندلی‌ها، استفاده از تب سنج در هنگام ورود، گندزدایی و ضدعفونی کردن مداوم سالن‌ها، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی کننده در سالن‌های انتظار و جلوگیری از تجمع تماشاگران در هنگام خروج و ورود، رعایت شد.

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول