اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مخالفان روسیه به دنبال مذاکره متضرعانه با آمریکا هستند

امام جمعه خرمدره در واکنش به سخنان وزیر ارتباطات و با اشاره به اینکه برخی مخالفان رابطه با روسیه، به دنبال مذاکره متضرعانه با آمریکا هستند، گفت: حضرت امام (ره) عنوان شیطان بزرگ را به آمریکا نسبت داده‌اند، ضمن اینکه القای ضمنی تقابل بین امام و رهبری تضعیف اصل ولایت فقیه است.

مخالفان روسیه به دنبال مذاکره متضرعانه با آمریکا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی خودرویی و موتوری 22 بهمن اظهار داشت: حضور پرشور و شعور مردم در راهپیمایی‌های خودرویی و موتوری نشان از عمق بصیرت مردم دارد. 

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن مایه امید برای جبهه انقلاب و مایه یأس و ناامیدی برای جبهه استکبار بود، افزود: راهپیمایی خودرویی و موتوری نشان داد که مردم با همه انتقاداتی که نسبت به عملکرد برخی‌ها دارند، نسبت به مبانی و چارچوب‌های انقلاب امیدوار بوده و همانند دوران پیروزی انقلاب، پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط با روسیه خاطر نشان کرد: مقایسه روسیه با شوری و بلوک شرق سابق و ارتباط با آن از چند جهت اشتباه است. 

وی با بیان اینکه روسیه امروز به لحاظ ماهوی کاملاً با شوروی سابق متفاوت است؛ چرا که شوروی سابق عهده‌دار مدیریت ایدئولوژی بلوک شرق و کشورهای اقماری خود بود، افزود: این در حالی است که روسیه امروز محصول اضمحلال ایدئولوژی شوروی بوده و تقریباً نقطه اشتراک خاصی با بلوک شرق قبلی جز در ارتباط با سرزمین ندارد. 

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه آن چه که مد نظر امام بوده و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم هست، قطع وابستگی و حفظ استقلال در برابر غرب و شرق است و نه قطع ارتباط، تصریح کرد: برخی مخالفان رابطه با روسیه، به دنبال مذاکره متضرعانه با آمریکا هستند در حالی که حضرت امام (ره) عنوان شیطان بزرگ  را به آمریکا نسبت داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه القای ضمنی تقابل بین امام و رهبری تضعیف اصل ولایت فقیه است؛ چرا که سیاست‌های کلی امروز نظام اسلامی، توسط رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) تعیین می‌شود، گفت: توجه کنیم که تفاوتی در ولایت سیاسی امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) وجود ندارد و همان ولایتی را که حضرت امام داشتند، رهبری هم دارند. 

امام جمعه خرم‌دره یادآور شد: چندجانبه‌گرایی در ارتباط بین کشورها، تضمین کننده منافع کشور و راهکاری اساسی برای دور زدن تحریم‌هاست.

وی اذعان داشت: کشورهایی مانند روسیه و چین به ارتباط با ایران نیاز دارند، از سوی دیگر ارتباط با این کشورها موجب رقابت بین برخی قدرت‌هاست، چنانکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نگران ارتباط تنگاتنگ ایران و روسیه یا چین هستند، این ارتباط ضمن آن که مقابله با دشمن را آسان‌تر می‌سازد، در عین حال با تقویت پشتوانه ایران، کشورهایی مانند آمریکا و اروپایی را وادار به پذیرش خواسته‌های برجامی و هسته‌ای ایران از موضع اقتدار می‌کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از همه ظرفیت برای مدیریت کشور را یک هنر دانست و افزود: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه، آن هم با دعوت میزبان، یک فرصت اساسی برای استفاده از دیپلماسی پارلمانی در راستای افزایش اقتدار و نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی کشور است؛ ضمن آن که ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب در این سفر اهمیت این سفر را دوچندان می‌کند، از این رو ناراحتی‌ جناحی برخی‌ها از این سفر حقیقتاً تأسف‌ بار است. 

وی از برخورد منطقی وزارت امور خارجه در دفاع از این سفر تقدیر کرد و گفت: تعیین سیاست قطعی نحوه بازگشت آمریکا به برجام توسط رهبری، موجب انسجام سیاسی و تضمین کننده اقتدار و عزت ایران اسلامی است. 

زاهدی‌پور ادامه داد: آمریکا سعی دارد همچنان که با خروج از برجام ظالمانه‌ترین مشکلات اقتصادی را برای مردم ایران ایجاد کرده از حربه بازگشت نیز بدترین بهره‌برداری‌ها را علیه ایران انجام دهد.

وی همچنین به استقبال با شکوه مردم عراق از آیت‌الله رئیسی، آن هم در ایام مبارک دهه فجر، اشاره کرد و افزود: این استقبال نشان از عمق نفوذ سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی در عراق و پیوند عاطفی و اعتقادی این دو ملت دارد و این سفر می‌تواند منشأ تحولات اقتصادی، سیاسی و اقتصادی برای دو کشور باشد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره یادآور شد: مقایسه این سفر با سفرهای پنهانی مسؤولان آمریکایی به عراق و ابراز انزجار مردم عراق نسبت به این سفرها با پرتاب کفش و امثال آن عظمت انقلاب اسلامی را بیش از پیش نمایان‌تر می‌سازد و این در حالی است که آمریکا میلیاردها دلار در این زمینه هزینه کرده است.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول