اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

از سرگیری زندگی طبیعی در الحسکه پس از شکست محاصره آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد

پس از دو هفته از محاصره ساکنان الحسکه، مردم این منطقه با ایستادگی خود توانستند آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور را شکست دهند.

از سرگیری زندگی طبیعی در الحسکه پس از شکست محاصره آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان کُرد به همراه اربابان آمریکایی خود دو هفته اهالی الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را محاصره کردند تا به خواسته‌های آنان تن دهند، ولی مقاومت این مردم، این نقشه را هم ناکام گذاشت.

پایگاه خبری العهد گزارش داد، ساکنان الحسکه با صبر و ایستادگی خود، 14 بهمن ماه جاری، این محاصره را در هم شکستند و بدون اینکه هیچ امتیازی بدهند، موفق شدند زندگی عادی خود را از سر بگیرند.

به گزارش این پایگاه، گذشته از میانجیگری روسیه که به نیابت از دولت سوریه صورت گرفت، ولی ایستادگی مردم الحسکه و حمایت آنان از دولت سوریه این پیام قاطع را به آمریکا و عناصر وابسته به آن داد که «محاصره جز خشم مردمی، هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد».

«حسون الشامخ» عضو دفتر اجرایی آموزش و پرورش الحسکه گفت که پس از شکست این محاصره، دانش‌آموزان به مدارس خود بازگشتند.

«عیسی الاحمد» مسئول دبیرستانهای الحسکه گفت که آموزش و پرورش کلاسهای جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار خواهد کرد.

الاحمد تصریح کرد، اقدامات عناصر کُرد علیه کادر آموزشی الحسکه، «تحریک کننده و اهانت‌آمیز» بود؛ زیرا مسئولان آموزش و پرورش الحسکه حاضر نبودند شیوه‌های درسی کُردها را آموزش دهند.

«علی الدماس» رئیس اتحادیه نانوایان الحسکه هم گفت که پس از نُه روز عدم توزیع نان ر الحسکه، نانواییها فعالیت خود را مجددا آغاز کرده‌اند.

العهد همچنین خبر داد که مواد غذایی نیز در حال توزیع در محله‌های مختلف الحسکه است و شهروندان سوری در حال تأمین مایحتاج خود هستند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول