اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازگشت محدودیت‌ها هم‌زمان با شیوع کرونای انگلیسی/ نمازجمعه تعطیل، مسابقات آفرود و آرامستان‌ها باز!

در حالی که شب گذشته، نخستین مورد از ابتلا و فوت یک شهروند قزوین براثر کرونای انگلیسی باعث اعمال دوباره محدودیت‌ها شد، به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها هنوز در برخی مکان‌ها اعمال نمی‌شود.

بازگشت محدودیت‌ها هم‌زمان با شیوع کرونای انگلیسی/ نمازجمعه تعطیل، مسابقات آفرود و آرامستان‌ها باز!

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شب گذشته مسئولان بهداشت و درمان استان از ابتلای فردی 48 ساله در آبیک به کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی و فوت او خبر دادند و متعاقب آن اعلام شد که خانواده این فرد نیز به همین نوع از ویروس مبتلا شده و در قرنطینه قرار دارند.

به توصیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شب گذشته برای پیشگیری از شیوع این نوع از ویروس خطرناک با سرعت ابتلای بالا، ستاد استانی کرونا اعمال مجدد محدودیت‌ها را اعلام کرد و متعاقب آن برگزاری مراسم نماز جمعه در تمامی شهرهای استان لغو شد.

اقدام سریع ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در لغو مراسم نمازجمعه برای پیشگیری از شیوع این نوع خطرناک بیماری بسیار به موقع صورت گرفت، اما به نظر تنها دغدغه و نگرانی مسئولان ستاد کرونا میعادگاه‌های نماز جمعه بود.

مشاهدات خبرنگار فارس نشان می‌دهد، آرامستان‌های استان به‌ویژه آرامستان قزوین شاهد ازدحام جمعیت و حتی برگزاری مجالس ختم و تشییع است. به نحوی که به سادگی مراسم با تعداد بالای جمعیت و بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

این تصویر ساعت 13 امروز در آرامستان بهشت فاطمه قزوین ثبت شده است:

همچنین طبق مشاهدات خبرنگار فارس از صبح امروز برگزاری مسابقات آفرود در استان با حضور انبوه علاقه‌مندان و تماشاچیان پی‌گرفته شد. این در شرایطی بود که به گفتۀ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین: «احتمال ابتلا به گونه انگلیسی کرونا در استان بسیار بالا است و بهترین راهکار پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است».

 

با پیگیری خبرنگار فارس، برنامه از پیش تعیین شده برخی نمایندگان استان برای سفر به مناطق مختلف حوزه‌های انتخابیه نیز لغو شده. بر این اساس سفر فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین که قرار بود در آبیک و روستاهای اطراف آن حضور پیدا کند، لغو شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرده بود: در 24 ساعت گذشته، یک فرد 48 ساله اهل آبیک بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، بررسی‌ها نشان داد که وی به نوع کرونای انگلیسی مبتلا بوده است.

البته برخی نیز معتقد بودند که این اعلام دیرهنگام بوده و محدودیت‌ها باید زودتر از این و به محض دریافت احتمال ابتلای بیمار 48 ساله به این ویروس اعمال می‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول