اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای کاخ‌سفید: دولت بایدن به دنبال تعطیلی زندان گوانتانامو است

یک مقام کاخ سفید مدعی شد که دولت جدید این کشور در حال بررسی سیاستی است که هدف آن تعطیلی زندان گوانتانامو است.

ادعای کاخ‌سفید: دولت بایدن به دنبال تعطیلی زندان گوانتانامو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام کاخ سفید روز جمعه گفت که دولت بایدن بررسی‌های رسمی درباره آینده زندان گوانتانامو با هدف تعطیلی آن را آغاز کرده است.

دو مقام نزدیک به این موضوع در گفت‌وگو با رویترز گفتند: «چند دستیار در حال پیشبرد مذاکرات داخلی با هدف اقدامی اجرایی هستند که طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده توسط جو بایدن امضا خواهد شد.»

«امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت:‌«ما در حال انجام روندی برای ارزیابی شرایط کنونی هستیم که دولت بایدن از دولت سابق آمریکا در راستای هدف گسترده‌تر خود در بستن گوانتانامو به میراث برده است.»

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «شورای امنیت ملی، همکاری نزدیکی با وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری درباره روند تعطیلی تاسیسات گوانتانامو خواهد داشت. در این زمینه رایزنی نزدیکی با کنگره انجام خواهد شد.»

سیاست تعطیلی زندان گوانتانامو یکی از سیاست‌های قدیمی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده که این سیاست پس از رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به قدرت در سال 2017 متوقف شد.

ترامپ در تمامی 4 سال دوران ریاست جمهوری خود زندان گوانتانامو را باز نگه داشته بود. در حال حاضر 40 زندانی و به مدت تقریبا دو دهه است که بدون هیچگونه اتهام یا محاکمه‌ای در گوانتانامو قرار دارند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول