اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازداشت 9 اخلال‌گر اقتصادی در حوزه گندم و آرد در خدابنده

رئیس کل دادگستری استان زنجان از بازداشت 9 اخلال‌گر اقتصادی در حوزه گندم و آرد در شهرستان خدابنده خبر داد.

بازداشت 9 اخلال‌گر اقتصادی در حوزه گندم و آرد در خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش قیمت آرد، اخبار و گزارشی دال بر افزایش عرضه خارج از شبکه آرد و گندم با حجم گسترده‌ای در شهرستان خدابنده رسیده که منتهی به اخلال در نظام اقتصادی شده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در این خصوص با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که زنجیره‌ای بین اتحادیه آرد و نان و کارخانه‌های آرد و شرکت حمل و نقلی که متصدی انحصاری جابه‌جایی آردها از کارخانه به نانوایی‌ها هستند تشکیل به نحوی که کیسه‌های آرد نوع اول و دوم در قالب صدور حواله و اختصاص سهمیه به نانوایی‌ها ارسال شده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در این راستا رانندگان شرکت حمل و نقل بدون تخلیه  کیسه‌های آرد در مقصد، کیسه‌های آرد 36 هزار تومانی و 52 هزار تومانی به مبلغ یک هزار و 100 تومان خریداری کرده و در ادامه این کیسه‌های آرد را به دو  روش یعنی یا به اشخاص ثالث به قیمت 200 هزار تومان می‌فروختند یا به همان مبدأ یعنی کارخانه عودت می‌دادند.
وی با تأکید بر اینکه اخلالگران در نظام اقتصادی از تیغ عدالت رهایی نخواهند یافت، اظهار داشت: با بررسی حساب‌های مالی اشخاص، گردش مالی آنان که میلیاردی گزارش شده و بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون کارخانه آرد و نان در خدابنده دارای آرد اضافه موجودی بالغ بر 30 هزار تن است که کارخانه آرد با برگشت این سهمیه‌ها به همان کارخانه و در قالب سهمیه جدید به نانوایی‌ها، گندم‌های دولتی را برای آرد شدن تحویل کارخانه می‌دادند و بدون تبدیل به آرد به صورت قاچاق به فروش می‌رساندند.
صادقی نیارکی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان شهرستان خدابنده ضمن مشارکت در این فرایند و ایجاد سهمیه غیر واقعی و اخذ وجوه غیر قانونی از نانوائی‌ها و رانندگان  اقدام می‌کردند، گفت: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده و اذعان عوامل موصوف و رانندگان مبنی بر اینکه این کار از زمان یارانه‌ای شدن گندم در جریان بوده و اکنون تشدید شده است.
رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: ضعف در نظارت و کنترل موضوع  از سوی حوزه‌های بازرسی منجر به این امر شده که در حال حاضر تعداد 9 نفر بازداشت و اتهامات سایر افراد و متهمان در دادسرای زنجان در دست بررسی است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول