اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور جمهوری‌خواه: با ترامپ درباره آینده حزب گفت‌وگو می‌کنم

یک سناتور جمهوری‌خواه گفت، با رئیس جمهور سابق آمریکا درباره ماندن در این حزب و کمک به پیروزی در انتخابات 2022 گفت‌وگو خواهد کرد.

سناتور جمهوری‌خواه: با ترامپ درباره آینده حزب گفت‌وگو می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه گفت، در آینده نزدیک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درباره آینده حزب گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته نشریه «پالتیکو»، گراهام روز جمعه (به وقت محلی) در جمع خبرنگاران گفت، قصد دارد ترامپ را تشویق کند به همکاری با جمهوری‌خواهان ادامه دهد تا کسب اکثریت در مجلس نمایندگان و مجلس سنا در سال ۲۰۲۲ را تضمین کنند.

این سناتور آمریکایی افزود: «تلاش خواهم کرد او را متقاعد کنم بدون تو نمی‌توانیم به این هدف برسیم، اما تو هم بدون اتحاد با حزب جمهوری‌خواه نمی‌توانی جنبش ترامپ را حفظ کنی».

گراهام گفت: «اگر سال ۲۰۲۲ برگردیم تأییدی بر سیاست‌های تو خواهد بود. اما اگر در این سال دوباره شکست بخوریم این روایت تداوم می‌یابد که نه‌تنها کاخ سفید را از دست دادی بلکه حزب جمهوری‌خواه در جایگاه بدی قرار دارد».

او در ادامه گفت: «ترامپ باید با همه همکاری کند. باید بهترین تیمت را به زمین بفرستی. اگر مسئله انتقام و افتادن به دنبال کسانی است که از آن‌ها خوشت نمی‌آید، به مشکل برمی‌خوریم. اگر مسئله فرستادن بهترین تیم به زمین است، شانس خوبی برای بازگشت خواهیم داشت».

حزب جمهوری‌خواه آمریکا علاوه بر ریاست جمهوری، اکثریت در مجلس نمایندگان و مجلس سنای این کشور را نیز از دست داده است. به گفته کارشناسان، ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا نه تنها میان مردم این کشور تفرقه ایجاد کرده، بلکه در حزب خود نیز دو قطبی ایجاد کرده است.

اخیراً خبرگزاری «رویترز» به نقل از چهار منبع آگاه گزارش کرد که ده‌ها نفر از مقام‌های سابق جمهوری‌خواه که تمایلی به حمایت حزب‌ جمهوری‌خواه از ترامپ و تلاش‌های وی برای تضعیف دموکراسی ایالات متحده ندارند، گفت‌وگوها برای تشکیل یک حزب سوم راست‌ میانه را آغاز کرده‌اند.

مذاکرات اولیه برای تشکیل یک حزب سوم شامل جمهور‌خواهان سابق، مقام‌های سابق دولت‌های جمهوری‌خواه «رونالد ریگان»، «جرج هربرت دابلیو بوش»، «جرج دابلیو بوش» و «دونالد ترامپ»، سفرا و استراتژیست‌های پیشین جمهوری‌خواه می‌شود.

بیش از ۱۲۰ نفر از این جمهوری‌خواهان سابق  جمعه هفته گذشته برای بحث درباره تشکیل یک حزب سوم که بر اساس «محافظه‌کاری اصولی» اجر می‌شود، ویدئوکنفرانسی را برگزار کردند.

پیش از این نیز «ویلیام کوهن»، سناتور سابق جمهوری‌خواه ایالت مِین آمریکا و وزیر دفاع پیشین آمریکا تشکیل حزبی جدید در آمریکا را خواستار شد. این سناتور سابق آمریکایی، ترامپ را به مدیر سیرکی تشبیه کرد که با چرخاندن شلاق فیل‌ها (نماد حزب جمهوری‌خواه) را مجبور می‌کند روی صندلی‌هایشان بایستند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» نیز اول بهمن ماه نوشت، ترامپ در گفت‌وگو با دستیاران و متحدان نزدیک خود درباره تشکیل یک حزب جدید گفته که دوست دارد آن را «حزب میهن‌پرست» (Patriot) منطبق با شعار «اول آمریکا» بنامد.

اکنون ترامپ در اقامتگاه خود در ایالت فلوریدا به سر می‌برد و شماری از دستیاران و نزدیکان خود را نیز به آنجا منتقل کرده تا به او مشاوره بدهند.

مطرح شدن تشکیل حزب از سوی ترامپ در حالی مطرح شده است که او به‌خاطر تشویق هوادارانش جهت حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه، مورد استیضاح قرار گرفته است.

اگر استیضاح ترامپ در دادگاه مجلس سنا رأی کافی را کسب کند، می‌تواند به محرومیت او از تصدی مقامات دولتی و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منجر شود.

بر اساس یک نظرسنجی که پنجم تا هشتم ماه جاری میلادی از سوی شبکه «سی‌بی‌اِس» و موسسه «یوگاو» برگزار شده است، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حامی حزب جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا به حزب احتمالی ترامپ می‌پیوندند، پاسخ مثبت دادند.

از سوی دیگر، ۳۷ درصد از این جامعه آماری گفتند اگر ترامپ حزب جدیدی تشکیل دهد، ممکن است به آن بپیوندند.

در نتیجه، به طور کلی ۷۰ درصد از مردم حامی حزب جمهوری‌خواه مایل هستند به چنین حزبی ملحق شوند. در مقابل تنها سی درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه گفتند به چنین حزبی نمی‌پیوندند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول