اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کناره‌گیری عضو برجسته حزب حاکم مغرب در اعتراض به سازش با تل‌آویو

عضو برجسته حزب «العدالة و التنمیة» مغرب و نماینده پارلمان این کشور رسما کناره‌گیری خود را از این حزب در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

کناره‌گیری عضو برجسته حزب حاکم مغرب در اعتراض به سازش با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابوزید المقرئ» نماینده پارلمان مغرب و عضو «المجلس الوطنی لحزب العدالة و التنمیة»(شورای ملی حزب عدالت و توسعه) اعلام کرد که به دلیل مواضع این حزب در خصوص مسئله فلسطین به ویژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از این حزب کناره‌گیری می‌کنم.

المقرئ در حساب فیس‌بوک خود نوشت: «تعلیق عضویتم در حزب عدالت و توسعه را اعلام می‌دارم، البته تعلیق عضویت نه استعفا، این موضع من به دلیل احترام به آرمان فلسطین و اراده رأی‌دهندگانی است که مرا به عنوان نماینده پارلمان انتخاب کرده‌اند تا از قضیه فلسطین دفاع کنم».

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، المقرئ افزود که تعلیق عضویتش در این حزب تا زمانی خواهد بود که حزب مذکور در مسائل مهمی اعم از فلسطین، عادی‌سازی روابط، زبان عربی در مغرب و استقلال حزب بازنگری کند.

وی همچنین از اعضای حزب مذکور خواست تا مسئله فلسطین را در دستور کار خود قرار داده و جلساتی را با رهبران حزب به منظور اعمال فشار بر آن‌ها جهت صرف‌نظر کردن از برخی تصمیمات خود به ویژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

این نماینده پارلمان مغرب از اظهارات «سعد الدین العثمانی» نخست‌وزیر این کشور در توجیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد و بر ضرورت بازنگری در این موضوع تأکید کرد.

وی افزود که آن‌ها (مقامات دولتی) به جای آنکه اسرائیل و سازشکاران با این رژیم را مورد هجمه خود قرار دهند، تمامی کسانی را که از عادی‌سازی روابط با اسرائیل انتقاد می‌کنند، مورد هجمه قرار می‌دهند.

مغرب دسامبر گذشته ازسرگیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و به این ترتیب ششمین کشور عربی بود که پس از سودان، امارات،بحرین، اردن و مصر به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی، خشم اعضای حزب عدالت و توسعه که رهبری ائتلاف دولتی در مغرب را بر عهده دارد، به دنبال داشت چرا که این حزب از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۷، مخالفت با عادی‌سازی روابط با این رژیم را سرلوحه خود قرار داده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول