اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زد و خورد پلیس قبرس با معترضان به فساد دولتی

پلیس قبرس با صدها نفر از شهروندان این کشور که علیه فساد دولتی و بحران اقتصادی تظاهرات‌ کرده بودند به زد و خورد پرداخت.

زد و خورد پلیس قبرس با معترضان به فساد دولتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها  معترض قبرسی شنبه علیه فساد دولتی و بحران اقتصادی ناشی از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور تظاهرات کردند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» پلیس قبرس از خودروهای آبپاش  و گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد. معترضان که در پارکی در مرکز «نیکوزیا» پایتخت قبرس تجمع کرده بودند توسط دهها پلیس با تجهیزات ضد شورش محاصره شدند.

چندین گروه از جمله فعالان چپ، ضد فاشیست و اتحادیه های کارگری با اشاره به فساد دولت و طرح جنجالی صدور گذرنامه طلایی، از رسانه‌های اجتماعی برای فراخوان اعتراضی استفاده کردند. سازمان دهندگان و معترضان در این تظاهرات همچنین از واکنش دولت به بیماری همه گیر کرونا، که بر اقتصاد قبرس تاثیر منفی گذاشته  ابراز ناراحتی شدید کردند.

 

پلیس قبرس اعلام کرد  که دستکم هشت نفر را در جریان این تظاهرات ضد دولتی دستگیر کرد. یک وکیل قبرسی در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: «دولت مشروعیت خود را پس از رسوایی گذرنامه از دست داده و از همه گیری کرونا به عنوان فرصتی برای توقف اعتراض‌ها استفاده می‌کند.»

گزارش‌ها حاکیست که دولت قبرس ویزای طلایی اروپا را که اقامت  شهروندی در اروپا را تضمین می‌کند به‌ مجرمان و مفسدان اقتصادی می‌فروشد.

یک جوان 26 ساله قبرسی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت، ما بر این باوریم که حق اعتراض از اساس دموکراسی در هر کشوری است. وضعیت موجود کرونا نیز امکان برگزاری تظاهرا ضد دولتی را می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول