اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ترسیم نسخه پیشرفت کشور در گروه توجه به بیانیه گام دوم

فرمانده بسیج بابلسر ناحیه بابلسر گفت: نظام انقلابی ما بیانیه گام دوم را سرمشق خود قرار خواهد داد و بر اساس آن به‌لطف الهی خواهد توانست بر مشکلات کنونی هم فائق آید.

ترسیم نسخه پیشرفت کشور در گروه توجه به بیانیه گام دوم

مصطفی بازوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر با تاکید بر جنگ تمام عیار دشمنان نظام در ۴۲سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم شریف ایران با مشکلات عدیده‌‌ای اقتصادی و فرهنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و اختلال‌هایی در معیشت مردم به وجود آمده است.

وی گفت: ایران در ۴۲ سال گذشته در بسیاری از علوم همچون صنایع دفاعی، نظامی و امنیتی به رتبه‌های برتر جهان دست پیدا کرده است و استکبار جهانی را به زانو درآورد اما در عرصه اقتصادی در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی همچون کاهش شدید ارزش پول ملی، اعتبار گذرنامه، تورم، گرانی، بیکاری و کاهش تولید شده است که البته با وجود چنین شرایطی ظرفیت رشد و بالندگی بالاتری نسبت به کشورهای دنیا خصوصا آمریکا و اروپا دارد.

بازوند با اشاره به رشد چشمگیر ایران در عرصه پرتاب ماهواره نظامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال توانست به تکنولوژی نظامی دفاعی و ماهواره فضایی دست پیدا کند که کشورهای دنیا خصوصا آمریکا و اروپا در طول ۴۰۰ سال جهت دست‌یابی آن تلاش کردند و در طول سال‌های قبل از انقلاب پادشاهان ایران با توطئه غرب و ضعف خود نتوانستند کشور را مولد و توانمند سازند.

فرمانده بسیج ناحیه بابلسر با اشاره به مدل اداره کشور اظهار کرد: مدل اداره یک کشور بسیار پیچیده است و همه ابعاد مختلف موضوعات اجتماعی را با یکدیگر هماهنگ می‌کند و برای جوامع مطلوبیت‌هایی تعریف می‌کند و گام به گام مسیر حرکت به سوی هدف را تعریف می‌کند.
 
وی گفت: هر حکومتی در دنیا باید بتواند در اداره‌ کشور امنیت مردم از تهدیدات داخلی و خارجی حفظ کند، مردم را متناسب با آرمان‌های حکومت به صحنه بیاورد و مسائل مردم را رفع کند.

بازوند با تاکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقابل قدرت‌های دنیا توانست یک مدل برای اداره‌ بشر ارائه دهد و براساس کلام مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم، این انقلاب هم مدلی برای اداره جوامع ارائه کرده است که از صفر شروع شده و متفاوت با سایر مدل‌ها است.

وی ادامه داد: هر نظام و حکومتی باید بتواند مردم را سازماندهی و رهبری کند تا منظم و دقیق به سمت مسیرهای تعیین شده حرکت کند و اساساً حرکت در جوامع زمانی ایجاد می شود که انسان‌ها یک وضع مطلوب را ببینند با وضع موجود خود قیاس کنند و این قیاس بین وضع موجود و مطلوب باعث می‌شود که جوامع به سمت آن وضع مطلوب حرکت کنند.

بازوند با اشاره به ایجاد طبقات اجتماعی توسط استکبار با روش‌های نوین گفت: اکنون انگیزه حرکت برای عموم مردم از طریق تنوع‌گرایی ایجاد می‌شود. یعنی وقتی محیط زندگی در تمامی ابعاد دائماً متنوع می‌شود و تغییر پیدا می‌کند، بشر برای دستیابی به رفاه و این همه کالاهای کارآمد و جذاب دائماً تحریک شده و برای آن حاضر است هر هزینه‌ای را متحمل شود.

فرمانده بسیج ناحیه بابلسر با تاکید بر قرار نگرفتن در دام دنیاطلبی دشمنان اظهار کرد: استکبار با ایجاد بهشت‌های زمینی و آرمان شهر در مقابل چشم مردم باعث می‌شوند که ملت‌ها دائماً در حال تلاش و دست و پا زدن برای رسیدن به آن نقطه باشند و غافل از این که در دام همین شیطان صفتان قرار گرفتند که هر چه قدر تلاش کنند،بر ثروت این طبقه مرموز افزوده می‌شود و فقط کار و خستگی و عدم آرامش روانی برای ملت‌ها باقی می‌ماند. 

وی اضافه کرد: این بدان معناست که انگیزش اجتماعی در مدل اداره غربی با تنوع طلبی و از طریق حرص  محقق می‌شود و با ابزار دیگر مد در تمدن غربی تمام ابعاد زندگی بر محور مد می‌چرخد چرا که بدون مد، تولید ثروت ناممکن شده و بازار رونق نمی‌گیرد و با مد نیازهای کاذب ایجاد می‌کنند.

بازوند افزود: بدون مد، تولید ثروت ناممکن شده و بازار رونق نمی‌گیرد و با مد نیازهای کاذب ایجاد می‌کنند که در این صورت مد جایگاهی اساسی در اصل حیات بشری پیدا می‌کند و تنوع طلبی به مثابه وسیله‌ای برای حرکت جامعه و تحریک آن قرار می‌گیرد و آزادی هم ابزاری است در دست قدرت‌ها که به واسطه آن بتوانند مدهای مختلف و تنوع‌طلبی را گسترش داده به سود بیشتری دست پیدا کنند.

فرمانده بسیج ناحیه بابلسر با اشاره به روش اسلام در مقابله با دنیاطلبی گفت: فناوری اسلام  برای ایجاد حرکت در جوامع ارائه اسوه و الگوهای به نام امام است‌ و جامعه و تاریخ بدون آرمان‌ها و مدینه‌ی فاضله نمی‌تواند حیات خویش را استمرار بخشد و همانگونه که اسوه و امام میزان قضاوت و داوری افراد  قرار می‌گیرد، جامعه و تاریخ نیز میزان خویش را از مدینه آرمانی خود کسب می‌کند.

وی ادامه داد: فناوری اسلام برای حرکت، نشان دادن مطلوب‌هایی همچون اخلاق، رشید شدن، معنوی شدن، قوی شدن و آزاد بودن از قیدهای شهوانی و تربیت شدن و  به مقام ربوبی رسیدن است که با فطرت انسانی سازگاری دارد که یک اختلاف ادارکی و شناختی وضع موجود افراد با وضع مطلوب  الگو را ایجاد می‌کند که عامل حرکت و انگیزه‌های حرکت اجتماعی و فردی مردم می‌شود.

بازوند اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی در بعد امنیتی و دفاعی که تحت مدیریت مقام معظم رهبری بود توانست این رویکرد خود را تبدیل به مدل کند و موفقیت‌هایی به‌دست آمده در این حوزه نیز نشانگر خوبی برای این ادعا است اما در حوزه اقتصاد و فرهنگ هنوز این اتفاق نیافتاده است و دولت‌های مختلف در طول این ۴۰ سال گرفتار ادبیات توسعه غرب بوده‌اند و در واقع نتوانسته‌اند آرمان‌های انقلاب را تبدیل به نرم‌افزاری برای اداره کشور کنند.

وی در پایان نظام انقلابی ما بیانیه گام دوم را سرمشق خود قرار خواهد داد و بر اساس آن به‌لطف الهی خواهد توانست بر مشکلات کنونی هم فائق آید، اما یک شرط دارد آن هم انتخاب شما مردم شریف است، نظام اسلامی بر این اصل لیقوم الناس بالقسط استوار است و موظف به تبیین مسیر صحیح و تمهید آن است اما انتخاب نهایی با مردم است و خود مردم باید مسیر درست را انتخاب کنند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول