اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۱۴۰۰، سال حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز خبر داد.

۱۴۰۰، سال حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده اظهار داشت: کهن شهر تبریز به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند و به جای مانده از نیاکان ما به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آن از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، همکاری و هم‌افزایی در اقدامات حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی تبریز در دستور کار این اداره‌کل و شهرداری تبریز قرار گرفته است و بر این اساس سال 1400 به عنوان سال حفظ و احیای هویت تاریخی و فرهنگی تبریز از سوی شورای شهر و شهرداری تبریز نامگذاری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، خاطرنشان کرد: در این راستا این اداره‌کل در اقدامات نظیر شناسایی، ثبت، تعیین حریم، تملک، مرمت و بهره‌برداری از محوطه‌ها و آثار تاریخی- فرهنگی، تدوین ضوابط، مقررات و رویه‌های ویژه برای طراحی، مداخله و ساخت در بافت‌های ارزشمند تاریخی، تدوین دستورالعمل طراحی، کنترل و اجرای نماهای شهری به ‌منظور ساماندهی و ارتقاء هویت بومی- محلی در معماری ابنیه، فضاها، سیما و منظر شهری، تهیه برنامه عملیاتی طراحی منظر و فعالیت شبانه شهر تبریز و بازپیرایی و ساماندهی نماها و جداره‌های منتخب شهر تبریز با شهرداری همکاری خواهد داشت.

حمزه‌زاده از اعضای شورای شهر و شهردار تبریز به خاطر اهمیت دادن به مواریث تاریخی و فرهنگی و نامگذاری سال 1400 به این عنوان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول