اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بکارگیری 105 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در کردستان/همکاری مردم لازمه جرای طرح پزشک خانواده

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده در استان را ضروری دانست و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح با 105 پزشک قرارداد منعقد شده است که 80 نفر پزشک عمومی و 25 پزشک متخصص هستند.

بکارگیری 105 پزشک برای اجرای طرح پزشک خانواده در کردستان/همکاری مردم  لازمه جرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انور اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های خبری استان در کردستان اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده جمعیت زیادی از پزشکان عمومی را زیرپوشش قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی در اولویت طرح پزشک خانواده قرار دارند، اظهار کرد: تاکنون برای اجرای این طرح با 105 پزشک قرارداد منعقد شده است که 80 نفر پزشک عمومی و 25 پزشک متخصص هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و برنامه پوشش همگانی، ارائه خدمات سلامت به مردم را از مزایای طرح پزشک خانواده برشمرد.

وی افزود: در این طرح پزشک با معاینه و درمان بیمار از وضعیت و سوابق بیماری‌های فرد آگاه می‌شود، در این طرح بیمار با کمترین هزینه ویزیت و از علایم بالینی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای آگاه می‌شود.

اسماعیلی یادآورشد: اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان‌های مریوان و بانه به دلیل کمبود پزشک با مشکل مواجه است.

وی گفت: پزشکان عمومی با در دست داشتن پروانه طبابت می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در بستر الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: برای ارائه خدمات سلامت فاصله جغرافیایی و هزینه‌های درمان و نیز مدت زمان ارایه خدمات باید کاهش یابد.

وی کاهش هزینه‌ها و نظام ارجاع را در طرح پزشک خانواده مهم ارزیابی کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح در استان نیازمند حمایت مالی سازمان‌های بیمه گر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان دسترسی آسان به پزشک و ارائه خدمات سلامت را حق مردم دانست و بر حل خدمات نظام ارجاع و تسهیل خدمات سلامت به مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به پرداخت هزینه صدور دفترچه‌های بیمه گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

اسماعیلی اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده در استان را نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی  و مشارکت مردم دانست و گفت: مردم با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت نام می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای طرح پزشک خانواده در کردستان از نظر ساختاری و مالی مشکلاتی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با اشاره به اینکه بیماری دیابت و فشارخون بالاترین علل مرگ و میرها را در کشور به خود اختصاص داده است گفت: این بیماری‌ها زمینه ابتلا به بسیاری بیماری‌های دیگر فراهم می‌کند.

به گفته وی، دیابت منجر به مشکلات کلیوی، دیالیز، مشکلات بینایی، کبدی و نیاز به تزریق انسولین در افراد می‌شود.

اسماعیلی گفت: فشار خون نیز زمینه ابتلای افراد به سکته مغزی، سکته قلبی و سایر نارسایی در افراد می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیمه عشایر و روستاییان در سال ۸۴ گفت: هم اکنون ۵۵۰ هزار نفر در استان زیر پوشش صندوق عشایر و روستاییان قرار دارند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان، این صندوق با هدف ارائه خدمات بیشتر در حوزه شهر و روستا راه‌اندازی شده است و روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود.

گفتنی است؛ ۹۰ درصد جمعیت کردستان از بیمه بهره‌مندند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول