اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی میزبان 5 شهید گمنام است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: این اداره کل به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز میزبان ۵ شهید گمنام در استان هستیم.

استان مرکزی میزبان 5 شهید گمنام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در نشست هماهنگی تشییع و خاک‌سپاری ۵ شهید گمنام در استان مرکزی اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز میزبان ۵ شهید گمنام در استان هستیم و این شهدا همچون چراغی مسیر را نشان می‌دهند و قطعاً ورود آنها به استان منشأ خیرات و برکات بسیار زیادی خواهد بود.

وی افزود: مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان مرکزی در طول ۴۲ سال گذشته همواره وفاداری خود به آرمان‌های بلند انقلاب، امام(ره) و شهدا را به خوبی اثبات کرده‌اند و امروز که استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است مردم استان برای ورود این شهدای والامقام لحظه‌شماری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: جانمایی برای ۵ شهید گمنام در سطح استان انجام شده و پرونده مکان‌ها به معراج شهدا ارسال شده که در روز شهادت حضرت زینب(س) در سطح استان مرکزی تشییع و خاک‌سپاری خواهند شد.

کریمی ادامه داد: از تعداد ۵ شهید گمنام متعلق به استان مرکزی، یک شهید در دانشگاه آزاد شهرستان ساوه، یک شهید در نیم‌ور محلات، یک شهید در داودآباد، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان اراک و یک شهید هم در دانشگاه صنعتی اراک خاک‌سپاری خواهند شد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که امروز برای همه مسئولین و مردم قابل اهمیت است که در خصوص شهدای گمنام اتفاق بیفتد برگزاری باشکوه کلیه مراسمات با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و ساخت یادمان در شان شهدا و برگزاری برنامه‌های محتوایی فرهنگی در یادمان‌ها است که همه باید برای تحقق این سه مسئله مهم مشارکت داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: میزبانی از شهدا یک نعمت و فرصت ارزشمند است و شهدا برای جریان‌سازی در راستای تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) در مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند و ما مسئولیت داریم در ادامه جریان‌سازی شهدا انجام وظیفه کنیم و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

کریمی تصریح کرد: شهدا برای تأثیرگذاری در یک منطقه حضور پیدا می‌کنند و حضور یک شهید در یک منطقه معجزه آفرین خواهد بود و منشأ خیرات و برکات زیادی خواهند شد و لذا ما باید برنامه‌ریزی دقیقی برای میزبانی خوب و باشکوه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلیه مراسمات شهدای گمنام در سطح استان یک ضرورت است افزود فرمانداران اراک و ساوه مسئولیت برگزاری این مراسمات را خواهند داشت و همان‌گونه که در برنامه‌های قبلی استان مرکزی الگو بود باید در این مراسم هم خوب ظاهر شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص تشییع شهید در شهر ساوه فرماندار محترم با مشارکت سپاه ساوه و سایر دستگاه‌های دیگر مراسمات را برنامه‌ریزی خواهند کرد، در مورد ۲ شهید گمنام در اراک هم مراسم شبی با شهدا در مصلی اراک برنامه‌ریزی شده و شهید گمنام شهر داودآباد هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شبی با شهید در مصلی این شهر برگزار خواهد شد.

کریمی ادامه داد: در مورد سایر برنامه‌ها و مراسمات که برای شهدای گمنام گرفته خواهد شد بعد از جلسات تخصصی با دستگاه‌های متولی و نهایی شدن زمان آنها به محضر مردم استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: شهید گمنام عضو هر خانواده ایرانی است و وقتی وارد شهر می‌شود دیگر گمنام نیست چراکه هر خانواده ایرانی شهید والامقام را متعلق به خانواده خود می‌داند.

 

حسین بختیاری اظهار کرد: مردم شهیدپرور شهر اراک همواره وفاداری خود به شهدا و پایبندی به مسیر شهدا را در طول این ۴۲ سال انقلاب به خوبی نشان داده‌اند و این ایام که شهر اراک و داودآباد میزبان ۳ شهید گمنام هستند برای ورود شهدا به شهرشان لحظه‌شماری می‌کنند.

وی افزود: امروز میزبانی از شهدای گمنام برای همه ما افتخار بزرگ و یک نعمت ارزشمند است و باید از این فرصت به خوبی برای انجام وظیفه و رسالت خود استفاده کنیم و پیام شهدا را در قالب‌های مختلف به مردم و خصوصاً نسل جوان منتقل کنیم.

فرماندار اراک بیان کرد: استان مرکزی و شهر اراک در طی ایام کرونایی مراسمات خوبی برای گرامیداشت‌های ایام مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده و خوشبختانه تجربه‌های بسیار موفقی کسب شده که در مراسمات شهدا به‌کارگیری خواهند شد.

بختیاری ادامه داد: آن چیزی که در مراسمات تشییع شهدای گمنام بسیار حائز اهمیت است توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای بدهیم و همه باید در این مسئله نقش‌آفرین باشند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی یک ظرفیت بسیار مناسب برای انتقال پیام شهدا و تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، راه امام خمینی(ره)، عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری و پیام شهدا است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

فرماندار اراک بیان داشت: شهر داودآباد یک‌صد و یک شهید والامقام به انقلاب اسلامی هدیه کرده و دو شهید مفقودالاثر دارد که مردم این شهر از طی روزهای گذشته برای ورود شهید لحظه‌شماری می‌کنند و در آمادگی کامل برای استقبال باشکوه هستند و خوشبختانه این آمادگی در استقبال هم در دو مرکز دانشگاهی اراک وجود دارد.

بختیاری گفت: ساخت یادمان در شهر داودآباد با قوت پیگیری خواهد شد و در دو مرکز دانشگاهی با مسئولین استانی هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها انجام خواهد شد که بتوانیم با کمک دانشگاه‌ها یادمانی در شان شهدا بسازیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول