اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تأیید خبر فارس/ بنادر هرمزگان در تهران مالیات می‌دهند!

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: متأسفانه برخی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در هرمزگان که همه درآمدشان از هرمزگان است، بر خلاف قانون، مالیات و عوارض ارزش افزوده خود را در تهران پرداخت می‌کنند.

تأیید خبر فارس/ بنادر هرمزگان در تهران مالیات می‌دهند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دسینه پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در استان هرمزگان 1000 واحد صنعتی مشغول فعالیت است که بدلیل وجود زمینه‌های متنوع فعالیت و قرارگیری در کنار دریا و نزدیکی به کانون‌های صادراتی، مزیت منحصربفردی در کشور برای توسعه سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

وی افزود: هرمزگان هنوز نتوانسته سهم خودش را با توجه به نقشی که در تأمین بودجه کشور بر عهده دارد و قانون برای آن تعیین کرده، بگیرد و لذا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها در این زمینه افزایش توجه به این مسأله به منظور جذب منابع بیشتر برای توسعه استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان با تصریح بر این که وجود ساختار ذیحسابی در دستگاه‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین ابزارهای نظارتی قوه مجریه بر عملکرد دستگاه‌های خویش است، اضافه کرد: توجه به دغدغه‌های ذیحسابان دستگاه‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات ناشی از عدم توجه به قانون در هزینه‌کردها را گرفته و سبب هدایت مناسب اعتبارات به سمت و سوی مأموریت‌های تخصصی آن سازمان و دستگاه مربوطه شود.

دسینه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره صحت پرداخت مالیات توسط شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در تهران بر خلاف قانون، گفت: طبق ماده 110 قانون پرداخت مالیات‌های مستقیم که 95 از سوی مجلس شورای اسلامی نیز اصلاحاتی در مورد آن صورت گرفت، شرکت‌ها و سازمان‌ها وظیفه دارند مالیات خود را در محل فعالیت خود بپردازند و واحدهایی نظیر اداره کل بنادر و دریانوری و شرکت نفت ستاره خلیج فارس مالیات خود را خارج از استان و در تهران پرداخت می‌کنند که این کار غیرقانونی است.

وی در همین زمینه توضیح داد: در سال 96 فقط مالیات ارزش افزوده شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیش از 800 میلیارد تومان بوده است که در تهران پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، 3 درصد از 9 درصد مالیات ارزش افزوده هر شرکت و یا سازمانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان منطقه اختصاص می‌یابد که در صورت پرداخت صرف توسعه و آبادانی همان منطقه خواهد شد.

دکتر دسینه همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود به سهم 220 میلیارد تومانی هرمزگان و تخصیص آن از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و گفت: تلاش برای ساماندهی و سنددار کردن اموال و املاک دستگاه‌های دولتی یکی از جدی‌ترین اولویت‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بشمار می‌رود.

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول