اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نقد مسؤولان حق مردم است/ گلوگاه‌های فساد بزرگترین منکرات هستند

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف کشور گفت: نقد مسؤولان حق مردم است، اما بر اساس گزارش‌های دریافتی در خصوص امربه‌معروف، غالب مردم گفته‌اند که ترس از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داریم.

نقد مسؤولان حق مردم است/ گلوگاه‌های فساد بزرگترین منکرات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: شغل خبرنگاران به‌یقین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است، مگر اینکه کسی در لباس خبرنگاری خیانت به این شغل مهم کند.

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفت: اصلی‌ترین مشکل ستاد، تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است؛ در نظرسنجی و گزارشی که از مردم گرفته شده، همه مردم در خصوص کار ستاد امر به معروف، بدون استثناء به حجاب و نوع پوشش بانوان در خیابان‌ها اشاره کردند درصورتی‌که این نگاه کاملاً اشتباه و حداقلی است و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در یک موضوع محصور کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب ۲۰ سال پیش فرمودند که اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر درست تبیین نشود، گیر دادن و فضولی به شمار می‌رود. اما اگر درست تبیین شد شیرین‌ترین تعامل اجتماعی در جامعه است.

میرزایی خاطرنشان کرد: عده‌ای دوست دارند امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در همان معنای حداقلی خود که حجاب است بماند و از این موضوع در آینده سوءاستفاده کنند.

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف گفت: مردم اگر ناظر عملکرد مسؤولان باشند، مسؤول جرئت دست‌درازی نمی‌کند و افراد برای خدمت به مردم برای مسؤولیت اعلام آمادگی می‌کنند.

وی در خصوص صید ترال در استان‌های جنوبی کشور گفت: کشتی‌های چینی مثل جاروبرقی همه متعلقات دریا را درو و خلیج‌فارس را نابود می‌کنند. چند جوان با ساخت فیلم مستند، مطالبه‌گری و نهی‌ازمنکر می‌کنند که این مطالبه‌گری باعث می‌شود که سپاه به جد به صید ترال ورود کند.

میرزایی با بیان اینکه مسؤولان اجازه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به مردم نمی‌دهند، گفت: نقد مسؤولان حق مردم است، اما بر اساس گزارش‌های دریافتی در خصوص امربه‌معروف، غالب مردم گفته‌اند که ترس از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داریم.

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: گلوگاه های فساد در عرصه‌های مختلف بزرگترین منکر عمومی در کشور به شمار می‌رود.

میرزایی تصریح کرد: ستاد امربه‌معروف ۲۵ سال مسیر دیگری را رفته است و به‌صورت تک‌موضوعی بوده است؛ از سال ۹۸ بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار دادیم و در این راستا تغییر رویه دادیم.

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ گروه جهادی تخصصی امربه‌معروف در کشور وجود دارد، گفت: در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۰ هزار گروه جهادی متخصص در ۱۶ عرصه مختلف خواهد رسید.

گفتی است؛ صبح امروز حجت‌الاسلام بهروزیان به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان بوشهر منصوب شد و از خدمات سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول