اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صید حدود هزار و 500 تنی ماهیان استخوانی در دریای مازندرانی

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: میزان صید ماهیان استخوانی از آغاز فصل صید تاکنون به هزار و ۴۲۵ تن رسیده است.

صید حدود هزار و 500 تنی ماهیان استخوانی در دریای مازندرانی

قاسم کریم‌زاده امروز درباره وضعیت صید ماهی استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: میزان کل از آغاز فصل صید ۲۰ مهر ماه امسال تاکنون به یک‌هزار و ۴۲۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش را در سبد جامعه صیادی استان شاهد هستیم.

 وی افزود: ارزش ریالی این میزان صید در دریای مازندران ۸۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه سرانه صید هر تعاونی ۲۷.۵ تن بوده است، تصریح کرد: ترکیب گونه‌ای صید نیز  ۵۰ درصد ماهی سفید، ۳۰ درصد ماهی کپور  و ۲۰ درصد ماهی کفال بوده است.

کریم‌زاده با بیان اینکه تلاش جامعه صیادی مازندران نیز در این مدت ۴ درصد کاهش داشت، اظهار کرد:  ثابت نبودن جریانات دریایی در طول روز و جهش باد چندسویه دلیل کاهش تلاش جامعه صیادی بوده است.

وی با اعلام اینکه صیادان همیشه امیدوار هستند و با دلی پرامید تورهای خود را در دریا پهن می‌کنند، تصریح کرد: سبدهای پر از صید تابع شرایط اب و هوایی، دمای آب و جریانات آبی است که باتوجه به اواخر بهمن و اوایل اسفند پیک صید ماهی سفید است می‌تواند تورهای پر از ماهی را برای صیادان رقم زند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول