اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حل چالش‌های اقتصاد نیازمند تغییر نگرش دولت و رویکرد مسؤولانه در قبال مردم است

‏عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی عملکرد خانه ملت در ساماندهی مشکلات اقتصادی گفت: حل چالش‌های اساسی حوزه اقتصاد نیازمند تغییر نگرش دولت و رویکرد مسؤولانه در قبال مردم است.

حل چالش‌های اقتصاد نیازمند تغییر نگرش دولت و رویکرد مسؤولانه در قبال مردم است

علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مازندران درباره آخرین وضعیت بودجه اظهار کرد: برآیند لایحه بودجه دولت باید تعیین  کننده وظایف و مسؤولیت بخش‌های حاکمیتی در راستای پیشرفت و تعالی کشور باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش در حال انجام دولت برای اصلاح لایحه بودجه سال آینده گفت: رویکرد لایحه بودجه باید فارغ از استانداردهای ذهنی نامعقول به‌سمت بومی‌سازی اقتصاد و حفظ هویت ملی سوق یابد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در عرصه اقتصاد یادآورشد: دولت باید همراه لایحه بودجه پیوست فرهنگی آن را نیز تقدیم مجلس کند.

کریمی‌فیروزجایی با انتقاد از نگاه یکسونگرانه دولت در تدوین لایحه قبلی بودجه گفت: لایحه بودجه رد شده قبلی از اساس با مولفه‌های اساسی توسعه بومی و تحکیم زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت داشت.

این مسؤول پارلمانی با اشاره به نقش مجلس در تنظیم امور و مدیریت کشور افزود: مجلس با اعمال نظارت بهینه از ایجاد انحراف در حرکت دولت بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود جلوگیری می‌کند.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: مجلس در تصویب بودجه سالانه به مقوله اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی محرومان و افزایش قدرت اقتصادی آنان، مقاوم‌سازی سامانه‌های اقتصاد ملی در برابر تحریم‌ها و پیشرفت همه جانبه کشور بر اساس سند چشم‌انداز توجه جدی دارد.

این نماینده مجلس با انتقاد از سیاه‌نمایی و وارونه‌نمایی عملکرد خانه ملت در ساماندهی مشکلات اقتصادی گفت: حل چالش‌های اساسی حوزه اقتصاد نیازمند تغییر نگرش دولت و رویکرد مسؤولانه در قبال مردم است.

کریمی‌فیروزجایی تصریح کرد: مجلس در تصویب لایحه اصلاحی بودجه همچنان به اصول و معیارهای اساسی مانند واقع‌گرایی و شفاف‌سازی منابع و اعمال مدیریت در هزینه‌های جاری  دولت توجه دارد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: دولت می‌تواند با استفاده از منابع موجود، افزایش توان خرید اقشار نیازمند و همسان‌سازی حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی وزارتخانه‌های علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و طرح رتبه‌بندی معلمان  را اجرا کند.

کریمی‌فیروزجایی با تاکید بر عزم قاطع مجلس در اصلاح فرآیندهای اجرایی افزود: چابک‌سازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی در کشور رویکرد عمده مجلس یازدهم است.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول