اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: تحرکات نظامی کره شمالی را زیر نظر داریم

ارتش کره جنوبی با اشاره به نهایی نشدن زمان برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، گفت که تحرکات نظامی همسایه شمالی خود را به دقت زیر نظر دارد.

سئول: تحرکات نظامی کره شمالی را زیر نظر داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش کره جنوبی امروز (دوشتبه) گفت که تحرکات نظامی کره شمالی در آستانه مراسم تولد «کیم جونگ‌ایل» رهبر فقید این کشور را به دقت زیر نظر دارد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای توضیح داد: «ما به دقت تحرکات [نظامی] مرتبط را زیر نظر داریم و فعلا چیز غیر معمولی برای بررسی بیشتر وجود ندارد».

بر این اساس، سالروز تولد کیم جونگ‌ایل، پدر رهبری کنونی کره شمالی که در این کشور به نام «روز ستاره درخشان» نام‌گذاری شده، یکی از مهمترین و بزرگترین جشن‌های ملی کره شمالی است که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین گفت علی‌رغم رزمایش‌های نظامی معمول کره شمالی از ماه دسامبر ۲۰۲۰ - که انتظار می‌رود تا ماه مارس طول بکشد - تحرکات نظامی غیرمعمول مشاهده نشده است.

گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد کره شمالی در سال گذشته میلادی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، برنامه‌های موشکی بالستیک و اتمی خود را به میزان چشمگیری پیشرفت داده است. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع سئول نیز امروز گفت که زمان‌بندی و دیگر جزئیات رزمایش مشترک با آمریکا در فصل بهار هنوز نهایی نشده است.

یونهاپ در خبر دیگری به نقل از سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: «کره جنوبی و ایالات متحده در حال هماهنگی نزدیک درباره نحوه برگزاری رزمایش با توجه به وضعیت [همه‌گیری] کووید۱۹ هستند».

بر این اساس، منابع مطلع نیز می‌گویند که این رزمایش شبیه‌سازی پست فرماندهی احتمالا در نیمه ماه مارس برگزار شود اما وزارت دفاع کره جنوبی ضمن اجتناب از ارائه جزئیات بیشتر، به گفتن اینکه گفت‌وگوها با آمریکا در جریان است اکتفا کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول