اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرکز کنترل عملیات هلال احمر گلستان پایلوت کشوری شد

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان را به عنوان مرکز پایلوت کشوری انتخاب کرد.

مرکز کنترل عملیات هلال احمر گلستان پایلوت کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان را به عنوان مرکز پایلوت کشوری انتخاب کرد.

گفتنی است، براساس بررسی‌ها و در راستای توسعه و ارتقای سامانه پاسخگویی ۱۱۲ در کشور، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان(EOC) را به دلیل برخورداری از تجهیزات و زیر ساخت‌های مطلوب اداری و کامپیوتری و داشتن کارشناسان و اپراتورهای متخصص، کارآزموده و جوان، به عنوان مرکز پایلوت کشوری اعلام کرده است.

مسوول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به امدادخواهان است.

محمد میرزاحسینیان خاطرنشان کرد: پوشش حوادث جاده‌ای، امداد کوهستان، امداد در سواحل و حتی دارا بودن پایگاه امداد هوایی در استان گلستان نقطه عطف و کاربردی شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر گلستان است.

وی اضافه کرد: برای مثال از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ بهمن ماه جاری ۳۰ ماموریت امدادی توسط هلال احمر گلستان اجرایی شد.

مسوول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: در این مدت ۱۵۲ امدادگر و نجاتگر استان در قالب ۵۳ تیم عملیاتی به ۳۰ حادثه امدادرسانی کردند.

میرزاحسینیان گفت: ۲۵ مورد از این حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و از مجموع ۶۴ حادثه دیده ۵۷ نفر مصدوم شدند که ۱۴ مورد آن توسط هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: در کنار ماموریت‌هایی که به صورت مستقل به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان از طریق تلفن ۱۱۲ اعلام می‌شود حتی پوشش عملیات‌های امدادی که از طریق همکاران در اورژانس ۱۱۵ نیز به هلال احمر اعلام می‌شود نیز بخشی از ماموریت‌های امدادی هلال احمر در گلستان است.

مسوول کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در جمعیت هلال احمر گلستان به خصوص در حوزه امداد و نجات، آموز‌ش‌های دائمی، استفاده از نیروهای جوان و متخصص در کنار نیروهای با تجربه باعث شده خدمات امدادی هلال احمر در سطح مطلوبی اجرایی شود.

میرزاحسینیان گفت: بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات رکن مهمی در اقدامات امدادی است که جمعیت هلال احمر در گلستان خوشبختانه طی سال‌های اخیر توانسته با بکارگیری تجهیزات بروز و کاربردی، عملکرد خوبی را در پوشش امدادی داشته باشد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول