اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های سمنان

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در ۱۰ ماه نخست سال جاری، فوتی‌های تصادفات در راه‌های این استان ۳۰ درصد کاهش یافت.

کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ تقی کبیری عصر امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت به اقدامات مطلوب صورت گرفته، در ۱۰ ماه نخست سال جاری، شاهد کاهش ۳۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در راه‌های استان بودیم.

وی افزود: میزان فوت‌شدگان در ۱۰ ماه نخست سال ۹۸، تعداد ۲۵۹ مورد بود که در سال جاری با کاهش ۷۸ نفری، این میزان به ۱۸۱ نفر کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان سمنان بیان کرد: در بخش تصادفات منجر به جرح نیز در ۱۰ ماه نخست سال ۹۸، تعداد دو هزار و ۴۸۰ نفر مجروح شدند که این میزان در سال ۹۹ با کاهش ۲۵ درصدی همراه بود.

کبیری گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۹، تعداد سه هزار و ۲۱۵ مورد تصادف خسارتی در راه‌های استان سمنان به وقوع پیوسته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، بالغ‌بر ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تصادفات در راه‌های استان سمنان (فوتی، جرحی و خسارتی) در ۱۰ ماه نخست سال ۹۹، نسبت به سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان سمنان بیان کرد: عدم توجه به جلو با ۵۴ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان سمنان در ۱۰ ماه سال ۹۹ به خود اختصاص داده است.

خواب‌آلودگی؛ علت ۶۱ درصد تصادفات استان سمنان​

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان وسایل نقلیه، ۶۱ درصد علل تصادفات در راه‌های این استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پهنه گسترده راه‌های استان سمنان یکی از مسائلی است که خواب‌آلودگی و خستگی را برای مسافران ورودی به استان به وجود می‌آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه ایمنی راه‌های استان صورت گرفته که در مجموع شاهد کاهش ۲۶ درصدی تصادفات در راه‌های استان هستیم.

فخری اظهار کرد: نیاز است تا اقدامات ویژه‌ای به‌منظور کاهش تصادفات با علل خواب‌آلودگی و خستگی در راه‌های استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ما به‌عنوان مسؤولان امر، ضامن جان و مال مردم و مسافران از سرتاسر کشور هستیم که به‌منظور زیارت امام هشتم (ع) از استان سمنان عبور کرده و از راه‌های موجود استفاده می‌کنند و باید در این مسیر و در راستای ایمن‌سازی راه‌ها اقدامات ویژه صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: کاهش ترددها به‌واسطه اعمال محدودیت‌های هوشمند برای مقابله با شیوع کرونا، بی‌تأثیر نبوده است.

فخری افزود: تلاش‌های بسیار خوبی در حوزه ایمن‌سازی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، ارائه خدمات رفاهی مطلوب و فرهنگ‌سازی در استان سمنان صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: سهل‌انگاری و کوتاهی از هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی متولی امر در خصوص اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه‌خیز پذیرفته نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: نیاز است تا صدا و سیمای استان در بحث فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از وسایل نقلیه و رانندگی ایمن ورود جدی داشته باشد.

وی گفت: لکه‌گیری، خط‌کشی و ترمیم و تقویت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در جاده‌های استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

آماده‌باش وسایل نقلیه راهداری 

احسان منصور کیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: بالغ‌بر ۹۵ میلیون تردد در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۲۵ درصد از ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان سمنان در ۱۰ ماه نخست سال جاری، مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه دپوی شن و نمک در انبارهای راهدارخانه‌های استان انجام شد، گفت: وسایل نقلیه راهداری به‌منظور امدادرسانی و بازگشایی مسیر و نگهداری راه‌ها در راهدارخانه‌ها آماده‌باش هستند.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در خصوص ساختمان قرارگاه انجام شده و بقیه موارد در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول