اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نیمور محلات میزبان شهید گمنام خواهد بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شده از ۵ شهید گمنام یک شهید در شهرستان نیمور محلات خاک‌سپاری خواهد شد.

نیمور محلات میزبان شهید گمنام خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی عصر امروز در نشست هماهنگی تشییع و خاک‌سپاری یک شهید گمنام در شهرستان نیم‌ور محلات با حضور مسئولین شهرستانی اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی از بزرگترین رهروان راستین مکتب عاشورا هستند و شهدای گمنام از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب می‌باشند که مقتدرانه راه و مکتب اهل بیت(ع) را پیمودند.

وی افزود: امروز بزرگترین سرمایه موجود در نظام اسلامی وجود شهدای والامقام در عرصه‌های مختلف است که ورود هر شهید گمنام به شهرها موجب خیرات و برکات زیادی می‌شود و تحول‌آفرین است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: ورود شهدای گمنام به شهر موجب احیاء و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم می‌شود و امروز همه باید تلاش کنیم پیام شهدا که همان جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی است به نسل جوان به خوبی منتقل شود و این نیازمند کار و روحیه جهادی است.

کریمی ادامه داد: آن چیزی که در طول ۴۲ سال گذشته در انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی را به وجود آورده به برکت وجود فرهنگ شهادت و ایثار است و امروز وظیفه داریم این فرهنگ ارزشی را در جامعه در ابعاد مختلف تقویت کنیم.

وی گفت: ملت ایران در طول سال‌های گذشته با حضور معنادار خود در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند از رهروان واقعی شهدا هستند و راه آنها را با اقتدار ادامه خواهند داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: در ایام وفات شهادت‌گونه حضرت زینب(س) توفیقی برای مردم استان مرکزی حاصل شده و میزبان ۵ شهید گمنام هستیم و این یک فرصت ارزشمند برای تقویت معنویت در جامعه است و باید از آن به خوبی استفاده شود.

کریمی تصریح کرد: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شده از ۵ شهید گمنام یک شهید در شهرستان نیمور محلات خاک‌سپاری خواهد شد و امروز برای بررسی آخرین وضعیت برنامه‌های تشییع و خاک‌سپاری در خدمت مسئولین شهرستان محلات بودیم.

وی اضافه کرد: رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین اصل کلیه برنامه‌های تشییع و خاک‌سپاری است که در سایر شهرستان‌های ساوه، اراک و داودآباد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: امیدواریم با همت و انسجامی که در بین مسئولین و دستگاه‌های مختلف به وجود می‌آید بتوانیم مراسمات و آیین‌های باشکوهی برای ۵ شهید والامقام در سطح استان داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه محلات نیز در این نشست گفت: شهدای انقلاب اسلامی با مجاهدتی که انجام دادند موجب ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی شدند و امروز همه داشته‌هایمان را مدیون خون شهدا و ایثارگری و مجاهدت رزمندگان هستیم.

حسین رضایی اظهار کرد: شهدا نماد ایستادگی و مقاومت هستند که با رفتار و عملکرد خود ثابت کردند تنها راه پیروزی بر دشمنان ایستادگی و مقاومت بر روی ارزش‌ها است و لذا ورود شهید به داخل هر شهری موجب احیای ارزش‌ها و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و باید این فرصت را قدر بدانیم.

وی افزود: دشمنان در طی این سال‌ها از شگردهای مختلفی برای ضربه زدن به اعتقادات ملت ایران و به فراموشی سپردن فرهنگ ایثار و شهادت داشتند که به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران در هیچ‌کدام موفق نبوده و در تمام راهبردها با شکست جدی روبه رو شده است.

فرمانده سپاه ناحیه محلات بیان کرد: امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای عزیز یک ضرورت محسوب می‌شود که باید در ابعاد مختلف به خوبی انجام شود و ما امروز در قبال این مسئله یک رسالت زینبی(س) بر عهده داریم که نباید از آن غافل شویم.

رضایی ادامه داد: شهرستان نیم‌ور محلات توفیق میزبانی از یک شهید گمنام را دارد و با مشارکت کلیه دستگاه‌های شهرستانی سعی بر این داریم که از این فرصت مغتنم به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای شهرستان محلات و آیین‌های تشییع و خاک‌سپاری یک شهید گمنام برنامه‌های خوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته‌ایم که هم مردم شهیدپرور شهر محلات و هم نیم‌ور و مناطق اطراف بتوانند از مراسمات معنوی به خوبی استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه محلات بیان داشت: در روز جمعه مورخ هشتم اسفندماه شهید گمنام از معراج شهدا تحویل گرفته می‌شود که در گلزار شهدای شهرستان محلات و همچنین حسینیه سادات نیم‌ور برنامه شبی با شهید در نظر گرفته شده و روز شنبه هم مراسم تشییع خودرویی از ساعت ۹ صبح از گلزار شهدای محلات مراسم تشییع شروع می‌شود و در نهایت شهید در پارک گلستان نیم‌ور خاک‌سپاری خواهد شد.

رضایی گفت: ایستگاه‌های سلامت همراه با توزیع ماسک و مواد بهداشتی و حضور فعال بسیجیان جامعه پزشکی از مهمترین برنامه‌ها است که تمام تلاشمان را برای رعایت دقیق پروتکل‌ها خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول