اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تقدیر وزارت بهداشت از گیلان در اجرای موفق طرح غربالگری شهید سلیمانی

سخنگوی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت پیشرفت بالغ‌بر ۹۵ درصد آن در اجرای موفق طرح غربالگری و بیماریابی شهید سلیمانی تقدیر کرد.

 تقدیر وزارت بهداشت از گیلان  در اجرای موفق طرح غربالگری شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز وبینار بررسی وضعیت طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سیما سادات لاری، معاون وزیر بهداشت و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور به‌صورت وبیناری در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

گیلان نمونه و الگوی طرح شهید سلیمانی در کشور

سیما سادات سالاری و معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: گیلان ازجمله استان‌های خوب در کشور بود که ارتباط و تعامل بسیار خوبی با سپاه و بسیج در اجرای طرح‌های غربالگری داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت اجرای موفق طرح سیلمانی گیلان را نمونه و الگوی موفقی برای سایر نقاط کشور دانست و گفت: اگر بیماریابی و غربالگری فعال استان گیلان که در تعامل با سپاه و بسیج صورت گرفت انجام نمی‌شد، یقیناً پیک کرونا در استان گیلان بسیار بلندتر بود.

همکاری قریب ۷ هزار بسیجی در طرح غربالگری گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نتایج و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در گیلان، اظهار کرد: این طرح کمک شایانی به کاهش موارد بستری بیماری‌های تنفسی در استان داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

ارسلان سالاری با اشاره به همکاری‌های بسیج و سپاه در اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در گیلان، افزود: دو هزار و ۳۹۱ نفر از پرسنل مراکز بهداشت و همچنین ۶ هزار و ۷۷۳ نفر از داوطلبین بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی گیلان مشارکت داشتند که این سطح از همکاری در کشور کم نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اغلب جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری، شدند، گفت: خوشبختانه بالغ‌بر ۹۵ درصد جمعیت گیلان در طرح محله و خانه محور شهید سلیمانی توسط تیم‌های عملیاتی مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد موارد مشکوک در غربالگری‌ها توسط پزشک ویزیت شدند، گفت: به‌طور میانگین حدود ۵.۱ نفر به ازای هر مورد مثبت شناسایی‌شده در طرح شهید سلیمانی مورد ردیابی تماس قرارگرفته‌اند و همچنان این ردیابی‌ها ادامه دارد.

سالاری با بیان اینکه ۹۳ درصد موارد مشکوک تست‌شده تحت قرنطینه خانگی قرارگرفته‌اند، گفت: ۱۰۰ درصد موارد مثبت کووید ۱۹ در ایزوله خانگی و تحت مراقبت تیم‌های درمانی قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره وضعیت سلامت جمعیت غربالگری شده در طرح شهید سلیمانی نیز بیان کرد: هشت درصد موارد مشکوک شناسایی‌شده سالمند و هفت درصد نیز بیماری زمینه‌ای داشتند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمار بازید تیم‌های نظارتی در شهرستان‌های استان، گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۷۴ هزار و ۶۷۹ بازدید توسط تیم‌های نظارتی بهداشت محیط و هلال‌احمر انجام‌شده که هفت هزار و ۷۰ فقره منجر به صدور اخطار و ۵۶۷ مورد نیز پلمپ صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول