اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در سمنان برگزار می‌شود

رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کووید-۱۹ در راستای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در سمنان برگزار می‌شود.

رزمایش کنترل هوشمند مبتلایان کرونا در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از راهکارهای مهم در مواجهه با شیوع کرونا، رعایت دوران قرنطینه مبتلایان است.

با توجه به اینکه اطلاعات افراد مبتلا به کرونا در سامانه وزارت بهداشت در بستر اپلیکیشن ماسک ثبت می‌شود و با استفاده از کد ملی بر بستر این برنامه افراد مبتلا به کرونا قابل شناسایی هستند، در نظر است با اجرای رزمایش نسبت به اجرا و عملیاتی نمودن این اپلیکیشن اقدام شود.

رزمایش «فجر؛ کنترل هوشمند مبتلایان کووید-۱۹» با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، جمعیت هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها در راستای اجرای نظام‌نامه آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات طراحی شده و در نظر است امروز در شهر سمنان برگزار شود.

بر اساس این طرح در روز رزمایش، وضع سلامت مراجعه‌کنندگان به سه حوزه موردنظر دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فروشگاه‌های پرتردد با وارد کردن کد ملی آنان در اپلیکیشن ماسک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از ورود و ارائه خدمات به کسانی که تست مثبت کرونای آنان توسط اپلیکیشن تأیید شود، خودداری و به گذراندن دوران قرنطینه و عدم تردد در جامعه تشویق و ترغیب می‌شوند.

طرح رزمایش و دستورالعمل نصب اپلیکیشن ماسک با هماهنگی و محوریت دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه‌ها و مجموعه‌های زیرپوشش آنها ارسال شده و این رزمایش پس از اجرای پایلوت در شهر سمنان و ارزیابی نقاط قوت و ضعف و بازنگری نتایج تیم‌های ارزیاب در مراحل بعدی در دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

از دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و حوزه فروشگاه‌ها خواسته شده برای چگونگی نصب اپلیکیشن ماسک و بهره‌برداری و اجرای آن با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی لازم را انجام دهند.

بدون شک مشارکت و همکاری عموم شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهم‌ترین عامل مدیریت و پیشگیری از شیوع و بروز موج چهارم بیماری کرونا است.

برای اجرای طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کووید-۱۹ نیازمند همراهی‌ها، همکاری‌ها و مشارکت همه‌جانبه عموم مردم خوب و فهیم استان هستیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول