اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مشکل بی آبی دهستان سوسن را تا سال آینده ریشه کن می‌کنیم

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خوزستان گفت: ان شاءالله بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ هیچ روستایی در دهستان سوسن از بی آبی رنج نبرد.

مشکل بی آبی دهستان سوسن را تا سال آینده  ریشه کن می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرگرد مجدی‌نسب، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در دهستان سوسن شرقی ایذه اظهار کرد: مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در منطقه سوسن شرقی بالغ بر سه سال است که در حال خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، آبادانی و پیشرفت است.

وی افزود: در گوشه به گوشه این منطقه‌ نسیم خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی وزیده و هرچند هنوز مشکلات منطقه فراوان است اما به اندازه توان و انگیزه بالایی که دوستان ما دارند در حال انجام وظیفه هستند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان در تشریح اقدامات صورت گرفته در این دهستان عنوان کرد: در حوزه‌های عمرانی، زیرساختی، پروژه‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، اقتصادی و همچنین پروژه‌های سلامت اقدامات متفاوتی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های چند ساله‌ مردم طغیان رودخانه بوده که به همت مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش زیادی از مسیر رودخانه از سمت خانه‌های مسکونی انحراف داده شد که به عنوان یک پروژه لایروبی تعریف می‌شود.

مجدی‌نسب گفت: دکل‌های فشار قوی نیز توسط دوستان جهادی در مجموعه گروه جهادی ثامن‌الائمه برقرار شد که پابه‌پای ما هستند.

وی افزود: ما در هر منطقه‌ دهستان هدف یک گروه جهادی معین داریم و بعضی مواقع با توجه به نیاز تا دو الی سه گروه جهادی نیز مستقر می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان عنوان کرد: یک پروژه آبرسانی روستا که بسیار سخت و طاقت‌فرسا اما شیرین و از مطالبات سردار شاهوارپور بود امروز به یاری خدا خط لوله و مخزن ذخیره آب آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: طی این پروژه حداقل پنج روستا آبرسانی خواهد شد و دوستان جهادی در شرایطی بسیار سخت این لوله‌ها را بر شانه‌های خود حمل و بیش از سه کیلومتر را در شیب بالای ۳۰ درجه و کوهستان طی کردند تا الحمدلله کار به این کیفیت برسد و تعجب و تحسین دوستان آبفا را برانگیزد.

مجدی‌نسب بیان کرد: یک پروژه دیگر در مجموعه تلخاب داشتیم که حدود چهار هزار و ۷۰۰ متر در مسیری مشابه آبرسانی شد.

وی افزود: آب شرب پایداری در این مناطق وجود نداشته اما در حال حاضر با اقداماتی که انجام شده و در فازهای دیگر پروژه با تجهیزات تخصصی بالغ بر یک میلیارد تومان انشالله پایداری انجام و آب شرب ۱۹ روستا به همت نیروهای جهادی و انقلابی پایدار خواهد شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: برنامه ما محدود به اقدامات عمرانی نیست و در کنار این اقدامات در امورات مختلف فرهنگی نیز فعالیت شده است.

وی افزود: از اقدامات سلامت نیز نباید غافل شد و گروه‌های متفاوتی طی این سه سال در اینجا خدمت کردند.

مجدی‌نسب عنوان کرد: اقدامات فراوانی صورت گرفته اما حجم محرومیت بسیار بالا است اما این حجم محرومیت ما را به زانو درنیاورده است و در کنار مردم حضور داریم.

وی افزود: بنا داریم که اگر خداوند توفیق داد در سال ۱۴۰۰ هیچ روستایی در دهستان سوسن از مشکل بی‌آبی رنج نبرد و ریشه‌کن خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول