اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستاورد دانش‌بنیان‌های فعال پتروشیمی در کیش به نمایش درآمد

با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی آغاز به کار کرد.

دستاورد دانش‌بنیان‌های فعال پتروشیمی در کیش به نمایش درآمد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،دستاوردهای قابل توجه دوره نخست «نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی»، متولیان این رویداد را به برگزاری دومین دوره آن با مشارکت بازیگران این عرصه ترغیب کرد. بر همین اساس نیز امروز ۲۷ بهمن ماه سال ۹۹، این رویداد فناورانه در کیش کار خود را آغاز کرد و تا 29 بهمن‎‌ماه نیز ادامه دارد.

از جمله دستاوردهای دوره پیشین این رویداد می‌توان به «حضور بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی»، «برگزاری 17 نشست تخصصی با حضور نمایندگانی از  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سازندگان تجهیزات صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان»، «برگزاری بیش از 40۰  نشست بین مشارکت کنندگان» و «عقد بیش از ۲۴ تفاهم‌نامه» اشاره کرد.

همه شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس ضمن حضور در این نمایشگاه، نیازمندی‌های خود را به تولیدکنندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه و شرکت‌های فناور و توانمند داخلی نیز ظرفیت‌های دانشی و تخصصی خود را به این شرکت‌ها عرضه می‌کنند. این کار فضا و شرایط را برای آغاز همکاری میان عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان این تجهیزات فراهم می‌کند.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با مشارکت در این رویداد زمینه را برای «برگزاری پنل‌های تخصصی»، «معرفی نیازهای صنایع و سازمان‌ها»، «برگزاری نشست‌های رودررو در زمینه حل چالش‌ها و نیازهای فناورانه این حوزه»، «ارائه توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی» و در نهایت «تقدیر از شرکت‌های فناور برتر و برگزیده دوره پیشین» را فراهم کرده است.

این ستاد با هدف شناسایی چالش‌ها و نیازهای فناورانه صنایع و سازمان‌های حوزه پتروشیمی و ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و شتاب‌دهنده‌های حوزه آب و انرژی در این رویداد همکاری کرده است تا شبکه‌ای میان اجزای اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در حوزه آب و انرژی شکل گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول