اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جذب 11 درصد از تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری زیبنده نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دستور جا به جایی تسهیلات رونق تولید را از بخش گردشگری به سایر بخش های متقاضی و از جمله بخش کشاورزی صادر کرد.

جذب 11 درصد از تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری در نشست امروز ستاد تسهیل  ورفع موانع تولید استان با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان اظهار کرد: 82 درصد تعهد پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت استان و 120 درصد تعهدات در بخش کشاورزی انجام شده است، اما متأسفانه این درصد در زمینه گردشگری، تنها 11 درصد بوده است.

وی افزود: بحث امکان جا به جایی تسهیلات رونق تولید در بخش های مختلف و بر اساس نیاز متقاضیان بدون معطل ماندن این منابع، از چند ماه قبل در نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان انجام شده و با توجه به عدم جذب کامل این تسهیلات در بخش گردشگری، باید زمینه انتقال این تسهیلات به بخش کشاورزی و متقاضیان آن فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین تصریح کرد: جذب تنها 11 درصد از تسهیلات رونق تولید در عرصه گردشگری قم، زیبنده استان نیست و با توجه به تذکرهای قبلی به حوزه گردشگری و همچنین فرصت کم باقیمانده تا پایان سال، دستور انتقال این تسهیلات به متقاضیان سایر بخش ها و از جمله بخش کشاورزی صادر می شود.

غضنفری ادامه داد: البته حوزه گردشگری استان می تواند درخواست های خود را همچنان دنبال کند که در صورت به نتیجه رسیدن، هماهنگی و همکاری لازم با این حوزه نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دستور داد تا در 48 ساعت آینده، تمامی تسهیلات پرداخت شده و نشده رونق تولید در بخش گردشگری استان در سال جاری را مشخص و دلیل موارد عدم پرداخت احتمالی و معطّل ماندن آن ها را گزارش کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در عین حال به آمار بانک های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره و اضافه کرد: آمار نشان می دهد بانک های صنعت و معدن، ملی و ملت در صدر بانک های پرداخت کننده تسهیلات رونق تولید هستند که باید از آن ها تقدیر کرد، ضمن آن که بانک هایی مانند سپه و صادرات، نیمی از تسهیلات معرفی شده را پرداخت کرده اند و البته برخی دیگر از بانک ها هم کمتر از 50 درصد پرداختی داشته اند که به آنان توصیه می شود در نیمه نخست اسفند ماه سال جاری، تسهیلات پرداختی خود را به حد مطلوب برسانند.

غضنفری همچنین با انتقاد از ارائه برخی آمار غیردقیق در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، از دبیرخانه ستاد خواست تا ضمن اهتمام کافی نسبت به استخراج روزآمدترین و دقیق ترین آمار برای ارائه در هر جلسه ستاد، پیگیری های مداوم خود را برای تحقق نهایی پرداخت تسهیلات رونق تولید استمرار بخشد تا این تسهیلات بر اساس پیش بینی های ابتدای سال و بلکه مازاد بر آن، تخصیص داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس گفت: خوشبختانه در روند تأمین منابع در کل استان، حدود 29 درصد رُشد داشته ایم و در حوزه مصارف یعنی پرداخت تسهیلات هم بالغ بر 40 درصد رشد نسبت به سال گذشته دیده می شود که از این میزان، حدود 9 هزار میلیارد تومان به تولید و خدمات مرتبط با تولید پرداخت شده است.

وی در پایان اذعان کرد: البته بانک های عامل در پرداخت تسهیلات باید توجه داشته باشند که هر تزریق منابع به معنای کمک به تولید و رونق بخشیدن به آن نیست، ضمن آن که همه دست اندرکاران تولید در استان باید علاوه بر بحث رونق تولید و همچنین تثبیت و افزایش اشتغال و صادرات، به عرصه شعار سال یعنی «جهش تولید» و رصد دائمی فرآیندهای آن نیز توجه لازم و کافی را مبذول دارند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول