اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان

استاندار کردستان گفت: از ظرفیت خیرین در پیشبرد اهداف مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان بهره‌گیری شود.

بهره‌گیری از ظرفیت خیرین در مرکز جامع ترک اعتیاد کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن‌ مرادنیا ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با اعتیاد استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه در مقابل ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها باید در راستای کاهش آمار اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر پای کار بیایند، عنوان کرد:‌در  طول یک سال گذشته با ورود سردار آزادی به عنوان دبیر ستاد مبارزه با اعتیاد استان تحرکات خوبی در این حوزه انجام گرفته است.

استاندار کردستان عنوان کرد:‌ امیدواریم با همکاری همه دستگاه بتوانیم نسبت به کاهش آمار معتادین در استان کار اساسی انجام دهیم.

مرادنیا افزود: کاری که در زندان در زمینه آموزش‌های مهارتی انجام شده است، کار بسیار ارزشمندی است که جا دارد از متولیان این حوزه و سایر دستگاه‌های که همکاری کرده‌اند تقدیر کرد.

وی افزود: براساس آمارهای ارائه شده بازگشت معتادین مهارت آموخته به چرخه اعتیاد کم است در این حوزه باید مقدار بیشتری تلاش کنیم و راهکارهای مناسب‌تری را ارائه کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه افراد مهارت آموخته بعد از رهایی از زندان‌ها نیازمند شغل هستند، عنوان کرد: توجه به حوزه اشتغال‌زایی و ایجاد شغل از محل تسهیلات قرض الحسنه‌ای برای معتادین بهبود یافته ضروری است.

مرادنیا با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای جلوگیری از بازگشت معتادین بهبود یافته به دام اعتیاد اصل بسیار مهمی است، گفت: می‌توان با ارائه مشوق‌های مختلف در حوزه اشتغالزایی برای معتادین بهبود یافته اقدامات اساسی انجام دهیم و با این کار به قطع بازگشت معتادین به چرخه اعتیاد کمک کرد.

وی اضافه کرد: اختصاص یک قطعه زمین در شهرک صنعتی برای اشتغال این افراد و یا اجاره گرفتن کارگاه‌ها و سوله‌های تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی برای اشتغال بهبود یافتگان باید به عنوان یک اولویت جدی در استان دنبال شود.

استاندار کردستان با تاکید براینکه معتادین بهبود یافته باید به روش‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند کسب و کار مناسبی برای خود راه اندازی کنند، اذعان داشت:‌ این دست اقدامات حمایتی به  رغبت افراد به ترک و حفظ پاکی آنها کمک می‌کند.

مرادنیا همچنین به اقدامات انجام گرفته در زمینه راه‌اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد در استان هم گریزی زد و گفت: هیأت مدیره این مرکز را افراد خوشنامی تشکیل داده‌اند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما این مرکز و فعالیت‌های آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی استفاده از ظرفیت‌ خیرین در ارائه خدمات در مرکز جامع ترک اعتیاد استان را ضروری دانست و گفت: فرهنگ‌سازی و تولید برنامه‌های هنری در راستای ترک اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد اما با توجه به محدودیت‌های اعتباری این انتظار از  دستگاه‌های فرهنگی وجود دارد که در این زمینه به رسالت خود عمل کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول