اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ورود سامانه بارشی به اصفهان از چهارشنبه/ هشدار در خصوص وقوع برف و کولاک در غرب استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در روز چهارشنبه با فعال شدن سامانه بارشی برف و باران غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد و پنجشنبه بیشتر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی به اصفهان از چهارشنبه/ هشدار در خصوص وقوع برف و کولاک در غرب استان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی یک جبهه هوایی را در استان اصفهان خواهیم داشت، اظهار داشت: در روز چهارشنبه با فعال شدن سامانه بارشی برف و باران غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد و پنجشنبه بیشتر مناطق استان را در بر می‌گیرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شدت این سامانه بارشی در روز پنجشنبه در غرب و جنوب خواهد بود و اواخر روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود؛ افزود: کاهش دید افقی در استان به ویژه در جاده‌های مواصلاتی به دلیل مه‌آلودگی در برخی مناطق غرب، کولاک و برف و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها در مناطق غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی وزش تندباد شدیدی را در روز چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق شمال، شرق و تا حدی مرکز همراه با طوفان گرد و غبار خواهد بود که احتمال آسیب به بخش گلخانه‌ها و درختان فرسوده و سازه‌های موقت وجود دارد.

رانندگان در محورهای مواصلاتی با تجهیزات کامل عبور کنند

شیشه‎‌فروش با تأکید بر خودداری از صعود به ارتفاعات و استفاده از وسایل ایمنی هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی بیان کرد: به شهرداری‌ها توصیه ‌شده است که سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی را محکم کنند و تمهیدات لازم برای خسارت ناشی از وزش باد شدید دیده شود و گروه‌های امدادی در شهرداری‌ها آمادگی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه مردم در عبور از مجاورت سازه‌های تبلیغاتی احتیاط کنند، اضافه کرد: در این شرایط باید از فعالیت‌های کوهستانی اجتناب شود و رانندگان در محورهای مواصلاتی با تجهیزات کامل عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه از اول مهر ۹۹ تاکنون میانگین بارش‌ها در استان اصفهان ۸۰ میلی‌متر است که این مقدار ۲۳ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است، عنوان کرد: در شهر اصفهان از اول مهر ۹۹ تاکنون ۴۷ میلی‌متر بارندگی رخ ‌داده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه حجم سد زاینده‌رود ۱۹۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به بلندمدت ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی به دستگاه‌های امدادی هشدار داده شد تا در ۴۲ راهدارخانه گروه‌های امدادی حضور پیدا کنند و نمک و شن مناسب را در مناطق برف‌گیر یعنی غرب و جنوب ذخیره کنند.

بیمه کشاورزی تا آخر بهمن‌ ماه در استان تمدید شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کشاورزان اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی در مناطق سرد را انجام دهند، افزود: بیمه کشاورزی تا آخر بهمن‌ ماه در استان تمدید شده و کشاورزان و باغداران باید با مراجعه به دفاتر خدماتی یا شعبه‌های بانک کشاورزی محصولات خود را در برابر خسارات ناشی از سرمازدگی و بلایای جوی بیمه کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از اول مهر ماه تاکنون حدود ۶۰ هزار هکتار محصولات زراعی، ۱۶ هزار باغات، ۳۰۰ هزار رأس دام و ۳۱ میلیون قطعه طیور بیمه ‌شده‌اند، در مجموع ۵۱ درصد از زراعات، ۲۶ درصد از باغات، ۹۵ درصد از طیور و ۱۰ درصد در بخش دام بیمه‌ شده‌اند.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه در بخش دام، باغ و زراعت تا آخر بهمن ماه باید بیمه انجام شود، گفت: در سال زراعی گذشته ۴۵ میلیارد تومان صندوق بانک کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از حوادث بخش کشاورزی غرامت به افراد خسارت‌دیده پرداخت کرده است.

فوت ۱۵ نفر در سال جاری به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا مردم در مصرف بهینه گاز و برق رعایت کنند، گفت: مردم برای پیشگیری از حوادثی که ناشی از استفاده از وسایل غیرایمن گرمازا است باید دقت لازم را داشته باشند؛ از اول فروردین ۹۹ تاکنون ۱۵ نفر در اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن فوت و ۴۳۵ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرد شدن هوا توصیه می‌شود افراد در زمینه استفاده از وسایل گرمایشی دقت لازم را داشته باشند و قبل از استفاده از استاندارد بودن وسایل مطمئن شوند و فضای تهویه مناسب در ساختمان وجود داشته باشد و دقت کنند محل خروجی دودکش‌های بخاری‌ها باز باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول