اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس دانشکده ساوه: بسیجیان بیشتر از چندین وزارتخانه در مبارزه با کرونا خدمت می کنند

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه اقدامات بسیج و بسیجیان در طرح مبارزه با کرونا را بالاتر و بیشتر از چندین وزارتخانه برشمرد.

رئیس دانشکده ساوه: بسیجیان بیشتر از چندین وزارتخانه در مبارزه با کرونا خدمت می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، دکتر مهدی مصری عصر امروز در حاشیه آیین تجلیل از بسیجیان طرح شهید سلیمانی در ساوه، با تجلیل از تلاش بسیج در همه زمینه ها گفت: امروز کارهایی که بسیج سازندگی ما انجام می دهد به مراتب بالاتر از اقدامات چند وزارتخانه است لذا باید با ساماندهی هرچه بهتر تشکیلات بسیج از ظرفیت آن بیشتر بهره مند شویم.

وی با قدردانی از مشارکت خوب و قابل قبول بسیجیان در طرح شهید سلیمانی افزود: با توجه به شرایط حاکم باید از دانش و علم خودمان در همه زمینه ها بهره مند شویم و مانند سایر بخش ها به خودکفایی و خوداتکایی برسیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه در بحث واکسن کرونا حتما مرزها را شکسته و یکی از تولیدکنندگان مهم واکسن در دنیا خواهیم شد، خاطرنشان کرد: می بینیم که دشمن از هر طریقی به دنبال ضربه زدن است که یکی از آنها ترور شهید فخری زاده از دانشمندان برجسته کشورمان بود که در زمینه تولید کیت های تشخصی کرونا و ساخت واکسن کرونا قدم های مهمی برداشته بود. 

مصری با اشاره به اینکه دانشمندان و جوانان متخصص ما مصمم هستند تا این کار را انجام دهند، تصریح کرد: با شیوع کرونا توانستیم در بحث تولید محصولات ضدعفونی و بهداشتی نظیر ماسک به خودکفایی برسیم، درحالیکه کشورهای مدعی دچار ذلت شدند و با پیک های متعدد مواجه شده و با امکاناتی هم که دارند نتوانستند به خوبی با این بیماری مقابله کنند. 

وی افزود: از زمان شیوع این بیماری بیش از 50 درصد تجهیزات ما رشد داشته که نشان می دهد جهادگران ما بدون در نظر گرفتن زمان و مکان خدمات شایانی را برای مردم و جامعه ارائه می کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه حرکت کشور را در مسیری درست دانست و گفت: ما راهی جز توجه و اتکا به داخل نداریم و تنها راه توسعه و رشد و پایداری انقلاب اسلامی ایران توجه به توان داخلی است ضمن اینکه دشمن هیچگاه توانایی دیدن پیشرفت ما را ندارد و همواره بدنبال سنگ اندازی خواهد بود.

مصری در بخش دیگری از صحبت های خود به جهش های مختلف ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اگر طرح شهید سلیمانی نبود شاید وضعیت ما به مراتب بدتر می شد اما خوشبختانه با تدابیری که اندیشیه شد بیماری تا حد قابل قبولی کنترل شد اما باید بدانیم که این جهش ها ممکن است دردسر ساز شود لذا باید در بحث رهگیری و شناسایی مبتلایان و همچنین پیشگیری از ابتلا بیشتر از گذشته توان خود را خرج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان در پیک اول حماسه آفریدند و طی ده روز شاخص های سلامت را ارتقا دادند، در پیک سوم نیز مدیریت قابل قبولی صورت گرفت و مرگ و میر به کمترین میزان خود رسید. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی درصد مبتلایان و مرگ و میر در ساوه را نسبت به نرم کشوری قابل قبول دانست و اظهار کرد: اگر مجاهدت ها در این طرح نبود شاید این اتفاق رخ نمی داد لذا امیدواریم این طرح تا ایمن سازی جامعه و تزریق واکسن به 50 تا 70 درصد مردم ادامه یابد.

مصری در پایان از مردم خواست تا پایان ایمن شدن جامعه دست از رعایت نکات بهداشتی بر ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول