اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جغد عمانی مشاهده شده در لامرد؛ گونه کمیاب ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس جغد عمانی مشاهده شده در کوه هوای لامرد را از گونه‌های کمیاب ایران دانست.

جغد عمانی مشاهده شده در لامرد؛ گونه کمیاب ایران

به گزارش خبرگزاری فهرس از شیراز، با انتشار تصویری در فضای مجازی از گونه‌ جغد کمیاب عمانی در کوه هوای لامرد، به جهت صحت و سقم ماجرا با مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفتگو کردیم.

حمید ظهرابی در این زمینه اظهار داشت: جغدها از گونه‌های پرندگان شکارگر هستند، آنها شب فعال بوده و از جوندگان تغذیه می‌کنند و نقش مهمی در کنترل جمعیت جوندگان و تعادل اکوسیستم دارند.

وی با تایید تصویر مشاهده شده گفت: جغد طلایی یا عمانی Ommani Owl از گونه‌های کمیاب ایران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: پراکنش این گونه در نواحی جنوب و جنوب شرق ایران بوده و بیشترین مشاهدات ثبت شده آن از کشور عمان است که در سالهای اخیر گزارش‌هایی از استان‌های جنوبی کشور از مشاهده این گونه داشته‌ایم، همین طور از استان یزد که دوربین تله‌ای آن را ثبت کرده است.

ظهرابی با اشاره به افزایش علاقه‌مندان به پرنده‌نگری و عکاسی طبیعت، اظهار داشت: بر این اساس تعداد ثبت مشاهدات بیشتر شده که در استان فارس هم یک مورد پرنده قفسی در ابتدای امسال و مورد اخیر از کوه هوا گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: منطقه شکار ممنوع کوه هوا با وسعت نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار در جنوب شرق فارس واقع شده و از زیستگاه‌های مهم برای قوچ لارستان به شمار می‌رود، این منطقه به صورت مشارکتی و با همکاری جوامع بومی و تشکل زمین و زندگی مدیریت می‌شود و ثبت این گونه نیز توسط یکی از قرقبانان مردمی انجام شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول