اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اطاله دادرسی معضل است/ انجام ۱۲۰۰ مورد وکالت و کارشناسی معاضدتی

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اطاله دادرسی معضل است و کارشناسان می‌توانند با تسریع در کار تخصصی و اظهار نظر خود به کاهش اطاله دادرسی کمک کنند، ضمن اینکه در تعیین تعرفه‌ها و دستمزد کارشناسان نیز وضعیت مالی ، تمکن افراد و حجم کار ارجاعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اطاله دادرسی معضل است/ انجام ۱۲۰۰ مورد وکالت و کارشناسی معاضدتی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم ظهر امروز در دیدار با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: با حضور حجت الاسلام رئیسی شاهد صدور بخشنامه‌های متعدد، مختلف و مورد نیاز در سطح قوه قضائیه با هدف تحقق عدالت هستیم و تلاش دستگاه قضایی لرستان تحقق سیاست‌های محوری و اولویت‌دار است.

وی با تبریک ایام ماه رجب‌المرجب، ماه ولادت امام علی(ع) بعنوان الگوی عدالت، یادآور شد: الگوی واقعی اجرای عدالت امام اول شیعیان است که این اسوه عدالت به‌خاطر دقت و جدیت و شدت  در اجرای عدالت به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه وکلا، کارشناسان و و قضات، اضلاع تشکیل دهنده یک دادرسی عادلانه را در پرونده تشکیل می‌دهند، افزود: به لحاظ ضرورت در سال جاری دو جلسه با حضور اعضا هیات مدیره مرکز وکلا و کارشناسان برگزار شده و تعامل ارزشمندی با هدف عدالت و کمک به مردم ولایت‌مدار لرستان بین مجموعه دادگستری و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در استان وجود دارد.

رزم بیان داشت: اجرای عدالت موجب رضایت مردم و صلابت و اقتدار قوه قضائیه می‌شود، کمااینکه امروز بشریت تشنه عدالت است.

رئیس‌‌کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه قضات و وکلا بال‌های فرشته عدالت را تشکیل می‌دهند که همواره باید با همفکری به تحقق اجرای عدالت کمک کنند، گفت: هر زمان وکلا با دستگاه قضایی تعامل داشته و زوایای پنهان پرونده را باز کنند، اجرای عدالت به درستی و بهتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی حاصل زحمات شهدا از صدر اسلام تاکنون و تلاش‌های علما و فقهای اسلام است، وظیفه کنونی مسؤولان را حفاظت همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اجازه ندهیم در هر قشری، حزبی و صنفی که به نحوی وابسته به قوه قضائیه است با رفتار و عملی به حیثیت نظام ضربه وارد کند.

رزم تصریح کرد: مراجع  حفاظتی ارزشیابی و دادسرای انتظامی مراکز وکلا و کارشناسان در صیانت از ارزش‌های نظام دقت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه وقتی وکیل و کارشناس یک مجوز یا پروانه وکالت می‌گیرد، باید بداند که این شان والایی است که به برکت نظام شامل حال وی شده و قدردان این موضوع باشد، افزود: باید شئونات لازم وکلا و کارشناسان رعایت شود، کمااینکه التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و احراز شرایط عمومی برای اخذ مجوز وکالت لازم و ضروری است.

وی افزایش سهمیه آزمون وکلا و کارشناسان را به‌‌جهت استفاده از ظرفیت جوانان فارغ‌التحصیل و اشتغال آنان دانست و با اشاره به اینکه از طرفی این امر موجب دسترسی بیشتر و بهتر به وکلا و کارشناسان می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده در فواصل زمانی، جلسات هم‌اندیشی دستگاه قضایی با وکلا و کارشناسان برگزار می‌شود.

رزم با یادآوری این مطلب که در تمامی دوره های آموزشی از وکلا و کارشناسان برای حضور در کلاسها دعوت می‌شود و کماکان آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز وکلا و کارشناسان وجود دارد، افزود: مجموعه مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه وابسته به قوه‌ای هستند که تحت امر ولایت مطلقه فقیه ایفای نقش می‌ نمایند و به لحاظ اهمیت موضوع می‌طلبد رعایت ظواهر و شئونات اسلامی متناسب با این  اهمیت جایگاه مد نظر قرار گیرد‌.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در بحث وکالت و کارشناسی معاضدتی ۱۲۰۰ مورد وکالت و کارشناسی معاضدتی در استان انجام شده است، تصریح کرد: در معرفی  وکلا و کارشناسان معاضدتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که توان پرداخت هزینه وکالت یا کارشناسی را ندارند، نیز مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی  معضل است و کارشناسان می‌توانند با تسریع در کار تخصصی و اظهار نظر خود به کاهش اطاله دادرسی کمک کنند، افزود: در تعیین تعرفه‌ها و دستمزد کارشناسان نیز وضعیت مالی، تمکن افراد و حجم کار ارجاعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول