اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری در سمنان/ پارک‌های علم و فناوری تقویت می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان از راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال و کارخانه‌های نوآوری در استان سمنان خبر داد.

راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری در سمنان/ پارک‌های علم و فناوری تقویت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری ظهر امروز در اختتامیه رویداد استارتاپی «کارآفرین شو» در استان سمنان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، با تأکید بر اینکه امروز جایگاه اقدامات نوآورانه و استفاده از فناوری‌های نوین بر کسی پوشیده نیست و باید رویدادهایی از این دست تقویت شود، گفت: با انجام اقداماتی از این دست و برگزاری رویدادهای استارتاپی، در واقع روحیه خوداتکایی و خودباوری در افراد و جوانان جامعه تقویت و این قشر را به سمت کارآفرینی سوق می‌دهد.

او افزود: توانمندسازی نیروهای انسانی از طریق شکوفایی استعدادهای درونی با نگاه بر فضا و شرایط بیرونی، امری است که مسیر دستیابی به جامعه‌ای توسعه‌یافته را برای ما هموار می‌سازد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه امروز شاهدیم کسب‌وکارهای سنتی نیز به استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان ترغیب شده‌اند، تصریح کرد: قطعاً در قالب برگزاری این‌چنین رویدادهایی با ایجاد روابط مؤثر، تقویت ارتباطات و بستر لازم برای انجام کار گروهی و تیم‌سازی، همراه با استفاده از تجربه موفق سایر کارآفرینان توسط جوانان و ایده‌پردازان، شرایط بسیار مطلوبی برای این قشر فراهم می‌شود تا در اقتصاد کشور نیز نقش مؤثری ایفا کنند.

منصوری افزود: در وجوه دیگر، کار تیمی و هم‌افزایی به دستگاه‌های اجرایی نیز مرتبط شده و باعث می‌شود تا توسعه همه‌جانبه در کشور محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه تغییر فضای کسب‌وکار و ایجاد محدودیت‌های اقتصادی در کشور به کارآفرینان لطمه وارد می‌کند، برگزاری رویدادهای استارتاپی را بستری دانست که می‌تواند زمینه را برای تقویت و کسب تجربه کارآفرینان جوان فراهم آورده و این افراد با استفاده از این فرصت باید بتوانند در شرایط خاص اقتصادی، در مسیر افزایش بهره‌وری با توجه به شرایط روز گام بردارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: این رویداد روی بستر فضای مجازی برای اولین بار است که برگزار شده و نیاز است تا در راستای توسعه و تقویت استان، این‌چنین برنامه‌هایی افزایش یابد؛ چراکه خروجی این رویدادهای استارتاپی منجر به پرورش ایده جوانان کارآفرین و تولید محصول و نهایتاً توسعه منطقه و کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فن‌آور، باید با استفاده از دانش‌های غنی خود و روحیه عالی‌ای که از آن بهره می‌برند، به دنبال شکوفایی استعدادهای درونی جوانان باشند و در این مسیر دانشگاه‌ها نیز لازم است تا با هم‌افزایی و ارتباط با صنعت، فضای کسب‌وکار استان را بهبود بخشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان افزود: تقویت پارک‌های علم و فناوری در استان، راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال و راه‌اندازی کارخانه‌های نوآوری و سایر موارد از اقداماتی است که در راستای کمک به جوانان برای اشتغال‌زایی و موفقیت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول