اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۴۷ درصدی ارزش محصولات صادراتی/ تفاوت صادرات کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌ها در چیست؟!

مدیرکل سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: صادرات استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۷ درصدی ارزش محصولات صادراتی/ تفاوت صادرات کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌ها در چیست؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی‌پور در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال ۹۹ کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اولین سال اتاق بازرگانی متولی برگزاری برنامه روز ملی صادرات شده گفت: سهم استان از تجارت ناچیز است و به تازگی در حال فراگیری تجارت هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی عقب هستیم، افزود: نتوانستیم آموزش‌های لازم را به فعالان اقتصادی بیاموزیم البته این برنامه در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه بر توانمندسازی تشکل‌های صادراتی تاکید کرد و گفت: صادرات سیمان در یک کارخانه استان ۵ میلیون دلار بوده لذا باید سبد کالاهای صادراتی را افزایش دهیم.

در ادامه این مراسم سالار حسین‌پور گفت: کالاهای صادراتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری به لحاظ ارزش صادراتی ۴۷ و به لحاظ ۳۶ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۷ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار کالا از استان صادر شده این در حالی است که صادرات مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار بوده است.
وی با بیان اینکه پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان، روغن صنعتی، اسانس گیاهان دارویی از جمله کالاهای صادراتی بوده افزود: محصولات استان به آلمان، عراق، امارات، کویت، هند سوئیس و میانمار صادر می‌شود.

این مسئول افزایش بازار هدف را از اولویت‌های سازمان صمت دانست و عنوان کرد: دلیل تفاوت صادرات استان با سایر استان‌ها عدم آماده بودن زیرساخت‌های صادراتی با توجه به جوان بودن استان و همچنین عدم استفاده از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای نظیر ایمیدرو و ایدرو در بخش صنعت است.

حسین‌پور عنوان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر از ظرفیت این دو سازمان بهره بردیم و توانستیم ۱۴ پروانه اکتشافات برای ایمیدرو صادر کنیم، ضمن اینکه با استفاده از پتانسیل این سازمان‌ها دو واحد بزرگ در استان در حال احداث است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کار اکتشاف ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از پهنای سرزمین استان تمام شده است.
به گزارش فارس؛ در این مراسم از شرکت هلال خاورمیانه صادر کننده سیمان، شرکت آریاپالایش دنا صادر کننده روغن تصفیه شده، شرکت زردبند و سینره صادر کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، سیمان یاسوج و شرکت بید زرد تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول