اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای انگلیسی در زمینه عملیات اخیر «پ‌ک‌‌ک»

منابع خبری از رایزنی وزرای دفاع ترکیه و انگلیس در زمینه آخرین تحولات منطقه به ویژه تقابل ترکیه با گروه «پ‌ک‌ک‌» خبر دادند.

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای انگلیسی در زمینه عملیات اخیر «پ‌ک‌‌ک»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع ترکیه با همتای انگلیسی  خود و رایزنی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه عملیات علیه گروه «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ) خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با بن والاس» وزیر دفاع انگلیسی تماس تلفنی برقرار کرد.وزیر دفاع انگلیس در این رایزنی ضمن پرداختن به مسائل روز منطقه به ویژه کشته شدن شماری از شهروندان ترکیه در نبرد با پ‌ک‌ک، به دولت ترکیه و مردم این کشور تسلیت گفت.

 این در حالی است که «دومینیک راب» وزیر خارجه  انگلیس نیز روز دوشنبه کشته شدن شماری از شهروندان ترکیه در نبرد با نیروهای پ‌ک‌ک را محکوم کرد.

وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت، نظامیان این کشور اجساد 13 شهروند ترکیه‌ای را که چندی قبل توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند، در غاری در شمال عراق پیدا کردند آکار گفت که 12 نفر از قربانیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک نفر بر اثر اصابت گلوله  به شانه جان خود را از دست داد. آنها در منطقه «گارا» نزدیک مرز ترکیه در عملیاتی علیه یا «پ‌ک‌ک» که در 10 فوریه آغاز شد، کشف شدند. وزیر دفاع ترکیه تاکید کرده که عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد یافت.

«رجب طیب اردوغان»  رئیس جمهور ترکیه نیز روز دوشنبه در این باره گفت، ما منتظر تروریست‌ها نمی مانیم. ما خود به دنبال آن‌ها رفته و تروریست‌ها را از بین خواهیم برد. اردوغان گفت که نیروهای این کشور دامنه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها در آن دسته مناطقی که برای ترکیه تهدیدآمیز محسوب می‌شوند، توسعه خواهد داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول