اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

لحظه شماری برای پایان ترافیک سنگین آزادراه تهران-کرج و قزوین/ آزادراه غدیر، قطعه استراتژیک

وزیر راه و شهرسازی گفت: در آخرین بازدید از آزادراه غدیر( آبیک-چرمشهر) کاستی های آن برررسی شد تا برای روز افتتاحیه آماده شود با بهره برداری از این مسیر، بارسنگین و خسته کننده ترافیک آزادراه تهران کرج و قزوین کاسته خواهد شد و شاهد ترافیک روان تری خواهیم بود.

لحظه شماری برای پایان ترافیک سنگین آزادراه تهران-کرج و قزوین/ آزادراه غدیر، قطعه استراتژیک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر( آبیک-چرمشهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزادراه غدیر یکی از پروژه‌های بزرگی است که گره‌گشای ترافیک مردم تهران و البرز است، مقرر شد تا آخرین بازدید از این پروژه انجام شود و کاستی های باقی مانده آن ارزیابی گردد و برای روز افتتاحیه که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود آماده شود.

وی ادامه داد: این آزادراه یکی از پروژه های متفاوت توسعه آزادراهی کشور است که در یک زمانبندی فشرده و با سرمایه گذاری بیش از ۷هزار میلیارد تومان در طول ۵ سال انجام می شود و شاید اولین پروژه بزرگ در مقیاس ملی است که در یک دولت از ایده تا بهره برداری در طول ۵ سال به انجام می رسد.

وی افزود: راندمان این پروژه سالی ۲۰ درصد بود، در حالی که در پروژه‌های مشابه راندمان سالیانه ۳ الی ۵ درصد و یا نهایتا ۹ درصد است؛ این راندمان نشان دهنده توان مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاهی، توان مدیریتی بالا در کشور و اتحاد بخش خصوصی است. ‌

اسلامی گفت: بلافاصله پس از بهره برداری از این پروژه، مردم می توانند بصورت حداکثری از آن استفاده کنند و از بارسنگین و خسته کننده ترافیک آزادراه تهران کرج و قزوین کاسته خواهد شد و شاهد ترافیک روان تری خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است که از بازرگان شروع می شود و به مرزهای ترکمنستان و افغانستان می رسد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: ارتباط با ۵ آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی کشور باعث می‌شود این آزادراه به یک قطعه استراتژیک در حمل و نقل و ترانزیت کشور تبدیل شود.

وی افزود: با سرمایه گذاری های مکملی که در مجتمع های مورد نیاز این مسیر انجام می شود ، در آینده شاهد نقش آفرینی روز افزون این آزادراه خواهیم بود.

اسلامی در پایان گفت: ابتدای دولت ما ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه داشتیم که با تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده با ۵۰ درصد افزایش رو به رو هستیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول