اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حساب کشاورزان از زمین‌خواران جدا شود/بازنگری تعیین حریم رودخانه‌ها در کردستان

رئیس شورای سیاست‌گذاری آب و خاک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کردستان گفت: قبل از هر برنامه‌ای باید حساب کشاورزان از زمین‌خوارانی که قصد دارند در کنار رودخانه‌ها برای خود ساخت و ساز کنند، جدا کنیم تا بتوانیم برای بهره‌برداری درست از این رودخانه‌ها توسط کشاورزان برنامه‌ریزی کنیم.

حساب کشاورزان از زمین‌خواران جدا شود/بازنگری تعیین حریم رودخانه‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمختار هاشمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که پیش از ظهر امروز به منظور بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و زارعین و بهره‌برداران حاشیه رودخانه‌های قشلاق، گاورود و گاوشان برگزار شد، اظهار کرد: قبل از هر برنامه‌ای باید حساب کشاورزان را با زمین‌خوارانی که قصد دارند در کنار رودخانه‌ها برای خود ساخت و ساز داشته باشند، جدا کنیم تا بتوانیم برای بهره‌برداری درست از این رودخانه‌ها توسط کشاورزان برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: طی سال‌جاری برنامه‌های بسیاری در این راستا تدوین شده و جلسات متعددی با مدیران مختلف برگزار شده تا بتوانیم بیشترین بهره را حوزه‌های آبی کردستان ببریم.

رئیس شورای سیاستگذاری آب و خاک اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی کردستان ادامه داد: در راستای بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و زارعین و بهره‌برداران حاشیه رودخانه‌ها بازدیدهای متعددی از این نواحی صورت گرفت و مشخص شد که حریم و بستر رودخانه‌ها دارای ایرادات بسیاری است.

هاشمی یادآور شد: تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌های مذکور دارای ایرادات بسیاری است و باید بازنگری شود، چرا که بسیاری از آنها در دل رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: البته در مواردی مشاهده شده که شرکت آب منطقه‌ای کردستان برای تعدادی از کشاورزان که در بستر رودخانه اقدام به کشت درخت کرده‌اند، به بهانه حریم رودخانه حکم خلع ید گرفته‌اند اما در اقدامی دیگر با تغییر کاربری بخشی از همین اراضی را به حوزه صنعت و یا گردشگری واگذار کرده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری آب و خاک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کردستان گفت: تمام امرار معاش کشاورزان این حوزه‌ها وابسته به این زمین‌ها است که خلع ید شده‌اند و می‌تواند مشکلات اقتصادی بسیاری را برای این عده ایجاد کند.

انتهای پیام2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول