اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کرونای انگلیسی بیخ گوش گیلان/احتمال شیوع مجدد کرونا با دورهمی‌ها در نوروز

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه احتمال ورود ویروس کرونا جهش‌یافته انگلیسی در گیلان وجود دارد، گفت: کرونای انگلیسی استان‌های اطراف گیلان را درگیر کرده لذا از تمامی مسؤولین و مردم درخواست داریم به این امر توجه و پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور دقیق رعایت کنند.

کرونای انگلیسی بیخ گوش گیلان/احتمال شیوع مجدد کرونا با دورهمی‌ها در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، محمود قاسم‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بالقوه آستانه‌اشرفیه به بهترین نحو بهره‌مند شد، اظهار کرد: این شهرستان داری ظرفیت‌های گردشگری، مذهبی، فرهنگی و کشاورزی خوبی بوده و باید با همت مسؤولین از تمامی این ظرفیت‌ها در راستای پیشبرد اهداف آستانه‌اشرفیه کمک کرد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: این شهرستان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس فرماندهان بزرگ و دلیری مثل سردار مهدی خوش‌سیرت داشته و بعد از دوران دفاع مقدس هم مردم ولایتمدار آستانه‌اشرفیه در همه عرصه‌ها حضورداشته و شهدای مدافع حرم را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با هشدار کرونایی به مردم گیلان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام پایان سال احتمال افزایش تجمعات در بازار، منازل و مراسمات بسیار زیاد بوده و از این افزایش تجمعات در هر مکانی منجر به افزایش سرعت انتشار کرونا در سطح جامعه می‌شود.

قاسم‌نژاد با اذعان به اینکه احتمال ورود ویروس کرونا جهش‌یافته انگلیسی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: جهش‌های ویروس کرونا در سطح جهان باعث نگرانی مسؤولان بهداشتی شده و حتی استان‌های اطراف گیلان را درگیر کرده لذا از تمامی مسؤولین و مردم درخواست داریم به این امر توجه و پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور دقیق رعایت کنند زیرا احتمال ورود کرونای انگلیسی به گیلان وجود دارد هرچند تاکنون هیچ موردی در این مورد گزارش نشده است.

وی جایگاه حاکمیتی را جایگاهی بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: مسؤولین باید از فرصت خدمت به مردم نهایت بهره را برده و در اجرای تمامی امور با نهادها و قوا تعامل داشته باشند، به این دلیل مطالبه ما از مسؤولان این است که واکنش‌های مناسبی در خصوص برخی امور داشته و از اظهارنظرهای شتاب‌زده خودداری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با تأکید برپایی انتخابات پرشور در سطح جامعه بیان کرد: انتظار ما از مسؤولان این است که بسترساز حضور پرشور مردم در انتخابت بوده و باید همه افراد با دانش و صاحب صلاحیت علمی، دینی و امنیتی در انتخابات شرکت کنند.

قاسم‌نژاد انتخابات را نمونه بارز مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها به برپایی پرشور انتخابات پرشور تأکید داشته و لازمه انجام این کار استفاده از همه ظرفیت‌ها است زیرا برپایی پرشور انتخابات در سطح ملی باعث نشاط، رشد و توسعه کشور شده و به جهانیان نشان‌ می‌دهد مردم پای‌کار انقلاب هستند‌.

وی با اذعان به اینکه‌ امیدافزایی باید در دستور کار مسؤولین قرار گیرد، بیان کرد: استکبار با اعمال تحریم‌های ظالمانه در تلاش است تا انتخابات را در کشور از شور و حال خود خارج کند، به همین منظور تمامی مسؤولین و نهادها باید از ظرفیت جوانان علمی و پرشور استفاده و به پرشور برگزار شدن انتخابات در کشور کمک کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه برخی‌ها به دلایل سیاسی همواره به دنبال مشکل تراشی در کشور هستند، گفت: مسؤولین نباید باکارهای خود باعث دلسردی مردم شده و مشکلات بعضاً کوچک و قابل‌حل کشور را به‌منظور روی کار آمدن جناح‌های خود بزرگ جلوه دهند زیرا استکبار از این موارد سوءاستفاده می‌کنند.

تلاش برای اتمام پروژه‌های ملی در شهرستان آستانه‌اشرفیه

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه یکی از پرظرفیت‌ترین مناطق گیلان به لحاظ محصولات کشاورزی و گردشگری است، اظهار کرد: همگان آستانه‌اشرفیه را با محصولاتی مثل بادام و برنج شناخته و باید برای معرفی این دو محصول ارزشمند و استراتژیک گام‌های مهمی برداشته شود.

رسول فرخی میکال با تأکید بر لزوم توجه به جذب اعتبارات لازم در خصوص اتمام پروژه‌های عمرانی در گیلان گفت: در طی این مدت جلسات متعددی را با رئیس سازمان برنامه بودجه کشور برگزار و تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به گیلان تخصیص و مقرر شد برای اتمام مابقی پروژه‌ها مابقی اعتبارات هم به گیلان اختصاص می‌یابد.

وی با اذعان به اینکه نبود نماینده مجلس در آستانه‌اشرفیه نباید خللی در اتمام پروژه‌های عمرانی در این شهرستان ایجاد کند، تصریح کرد: مردم این شهرستان لایق ارائه بهترین خدمات بوده و تمام تلاش ما بر این است تا تمام اعتبارات لازم در این شهرستان در خصوص اتمام پروژه‌های عمرانی جذب شود، زیرا نباید نبود نماینده مجلس در آستانه‌اشرفیه حس شود‌.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با درخواست از مسؤولین در خصوص پاسخگویی به مردم در تمام حوزه‌ها بیان کرد: نظام پاسخگویی تکمیل‌کننده یک ساختار اداری است، لذا مسؤولین باید به مردم پاسخگو بوده و مردم در این شرایط سخت تحریمی از مسؤولین انتظار همراهی و همدردی دارند.

حمایت روسای ادارات از کاندیداهای مجلس و شورا ممنوع

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در این جلسه با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی بسیار شدید قرار دارد، اظهار کرد: هدف  استکبار از اعمال تحریم‌های ظالمانه نابودی کشور بود ولی با تدابیر و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های مسؤولین، کشورهای غربی به هدف خود نرسیده و در دهه فجر پروژه‌های عمرانی خوبی در سطح کشور و گیلان به بهره‌برداری رسید.

حمید رضایی با اشاره به مزیت‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: این شهرستان در کنار مزیت‌های مهم گردشگری، فرهنگی، مذهبی، کشاورزی و سواحل مردمان بسیار خوبی داشته و در همه صحنه‌ها حضور دارند.

وی از اتخاذ تدابیر لازم در خصوص برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: با  تلاش‌های صورت گرفته وفاق و همدلی خوبی در بین مسؤولین این شهرستان وجود داشته و از اسفندماه این شهرستان وارد فرایند انتخابات شده و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذشده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه‌اشرفیه با هشدار به روسای ادارات در خصوص عدم‌حمایت از کاندیداهای مجلس و شورای اسلامی شهر تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به هرچه پرشور برگزار شدن انتخابات و آن‌هم در امنیت و سلامت کامل در کشور کمک کرد، لذا مسؤولین باید به این امر توجه و از هرگونه حمایت از کاندیداها که برای مردم شبهه ایجاد می‌کند خودداری کنند.

رضایی با تأکید بر لزوم توجه به کنترل قیمت کالا در شهرستان آستانه‌اشرفیه بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همواره عده‌ای در تلاش‌اند تا با افزایش قیمت کالا به سودهای بیشتر دست یابند، به این دلیل ستاد تنظیم بازار این شهرستان اقدامات لازم را اتخاذ و بازرسی‌های مداومی در سطح بازار در طی این مدت صورت گرفته و این روند ادامه‌دار است.‌

وی از انجام مراحل شخم‌زنی زمستانه و لایروبی در سطح شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل زراعی تصمیمات لازم در خصوص لایروبی انهار و همچنین شخم‌زنی زمین‌های شالیزاری در سطح این شهرستان انجام و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم از زحمات اسماعیل درویش تقدیر و حجت حاجی‌پور به‌عنوان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه و علیرضا مسچیان‌ هم به‌عنوان بخشدار بندر کیاشهر منصوب شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول