اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

در تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان چه گذشت

پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.

در تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان چه گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان امروز در آیین تکریم و معارفه استانداران خوزستان اظهار کرد: لازم است دو ویژگی شریعتی در دوران مسئولیت مدیریت استان را ذکر نمایم، یکی صبر و متانت و بردباری ایشان در کارها بود که نعمت بزرگی به شمار میرود و دیگری سختکوشی در کارها و امور بود که از این دو ویژگی مصادیقی را بازگو میکنم.

وی افزود: در برهه‌ای از ایام اربعین به خاطر دارم با توجه به اینکه مرز چذابه در ابتدای برگزاری مراسم فاقد زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و جاده بود استاندار روزانه سه بار به مرز چذابه رفت و آمد داشتند که بار سوم که نیمه شب بود از ایشان پرسیدم که دلیل این حجم از رفت و آمدها چیست که پاسخ دادند که این نظارت و حضور با این هدف است که مبادا زائری بی سرپناه و بدون امکانات لازم در راه مانده باشد. گرچه که بسیاری از حمایتهایی که در اربعین داشتیم در بخش مشارکت مردمی بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در جریان سیل خوزستان در فروردین ۹۸ همگان ظواهر سختکوشی و انسجام ملت را در آن شرایط دیدند و لمس کردند. اما این بحران بزرگ مسائلی داشت که شاید خیلی عیان نبود. در آن ایام حجم آب به میزان زیادی بیش از حداکثر ظرفیت سد وارد میشد و این صبر و بردباری و متانت شریعتی در مدیریت شرایط بود که وضعیت کنترل شود و اگر هر مسوول دیگری در آن شرایط قرار میگرفت قافیه را می‌باخت.

 

استاندار جدید خوزستان مدافع منافع استان است/ امضا تفاهم‌نامه برای حل مشکل فاضلاب اهواز

غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: اگر کاری بوده چیزی بیش از وظیفه نبوده و حق مردم بوده است و شاید هم نسبت به وظایف قصوراتی شده است. انشاالله جناب آقای سلیمانی در پیشبرد امور موفق خواهند بود ایشان فرزند خوزستان است و من شهادت میدهم در جلسات کارشناسی ایشان همیشه مخالف طرح‌های انتقال آب از خوزستان بوده است.

وی افزود: ایشان تا زمانی که در مسوولیت است نیز تمام قد از منافع خوزستان دفاع خواهد کرد و بعد از آن هم هر جایی که باشند در حد امکان همین مسیر را ادامه میدهند.

استاندار سابق خوزستان گفت: اخیرا تفاهم نامه ماده ۵۶ به مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز به امضا رسید که انشاالله به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: یک تفاهمنامه ماده ۵۶ دیگر نیز امضا کردیم که به مرحله قرارداد هم رسیده است که مربوط به جاده ایذه به لردگان است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده‌اند و انشاالله پیگیری شود و پیمانکار آن تعیین و پروژه اجرایی شود.

وی ادامه داد: برخی کارها مانند راه آهن اهواز به اصفهان بوده که به دلیل مشکلات تحریم‌ها نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

 

شریعتی عنصر خدوم و زحمتکشی بود

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم نیز بیان کرد: لازم میدانم از زحمات غلامرضا شریعتی تشکر کنم‌. ایشان عنصر خدوم و زحمتکشی بودند و انشاالله در سازمان ملی استاندارد همین مسیر را با موفقیت ادامه دهند.

وی افزود: از جناب آقای سلیمانی نیز که این مسوولیت را پذیرفتند تشکر میکنم و انشالله کارها را با قدرت ادامه خواهند داد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به مسوولیت خود به عنوان ریاست ساد انتخابات کشور عنوان کرد: ما از نظر انتخابات ادبیات مقام معظم رهبری را در طول دهه‌های اخیر مورد بررسی قرار دادیم که چهار کلید واژه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را از فرمایشات ایشان استخراج نمودیم و که خروجی این فرآیند انشاالله انتخاب مسوولان اصلح و شایسته خواهد بود که در فرمایشات اخیر خود نیز مطرح کردند و ملاک ما در برگزاری انتخابات بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری خواهد بود.

عرف اذعان کرد: انتخابات اخیر یکی از سالم‌ترین انتخابات بود و هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه ابطال نتیجه نداشتیم. انتخابات پیشرو نیز با محوریت قانون مداری و بیطرفی برگزار خواهد شد.

وی افزود: آنچه برای وزارت کشور که مجری انتخابات است اهمیت دارد رعایت مر قانون است و به همه مسوولان ذیربط که مجری هستند رعایت اصل بیطرفی را یادآوری نموده‌ایم.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول