اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آرد مصرفی خبازی‌های قروه از خود شهرستان تامین شود/نان در قروه از کیفیت بالایی برخوردار است

رئیس اتحادیه نانوایان قروه گفت: تامین آرد مورد نیاز خبازی‌های این شهرستان از بیجار هزینه اضافی برای نانوای‌ها دارد لذا ضرورت دارد آرد مصرفی خبازی‌ها از کارخانه آرد خود شهرستان تامین شود.

آرد مصرفی خبازی‌های قروه از خود شهرستان تامین شود/نان در قروه از کیفیت بالایی برخوردار است

تیمور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: با وجود اینکه قروه دارای کارخانه آرد است اما سازمان غله اعلام کرده که ۲۰۰ تن آرد مورد نیاز نانوایی‌های این شهرستان از بیجار تامین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین آرد از شهر بیجار نیازمند کرایه بار اضافی و دستمزد کارگر است و این شرایط مالی برای بسیاری از نانواهای قروه مقرون به صرفه نیست.

رضایی عنوان کرد: ضرورت دارد سازمان غله آرد مورد نیاز نانوایی‌ها را از کارخانه آرد قروه تامین کند چرا که هر کیسه آرد در قروه ۳۴ هزار تومان عرضه می‌شود ولی تامین آن از شهرستان بیجار به ازای هر کیسه ۳۷ هزار تومان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در یکسال اخیر نرخ انواع نان لواش ۲۵۰ تومان، سنگک‌ یارانه‌ای هزار تومان، نان تافتون ۵۰۰ تومان بوده است و این ثبات قیمت کاهش دستمزد کارگر نانوایی را به همراه داشته است به نحوی که نیروی کار ماهر حاضر به فعالیت در نانوایی نیست و نانواخانه‌ها از کارگران روزمزد و فصلی برای واحد نانوایی خود استفاده می‌کنند.

رضایی در ادامه گفت: ۷۶ نانوایی شهری و ۷۸ نانوایی روستایی در زمینه پخت نان لواش مجوز فعالیت دارند ضمن اینکه ۳۲ نانوایی سنگک، ۳۷ نانوایی بربری و ۵۵ گرده‌پزی در بخش شهری و روستایی این شهرستان فعال است.

رئیس اتحادیه خبازی‌های شهرستان قروه در مورد رسیدگی به وضعیت بهداشت و رعایت انصاف در پخت نان در نانوایی‌های قروه، گفت: اکیپی متشکل از نمایندگان شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت به صورت دو بار در ماه از فضای نانوایی‌ها بازدید می‌کنند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به مصرف‌کنندگان نان در قروه اطمینان داد، بازرسان اتحادیه نانوایان به صورت هفتگی از وضعیت پخت و وزن چونه‌های انواع نان در سطح شهر و روستاهای قروه نظارت کافی دارند و مردم نیز خود در صورت مشاهده هر نوع تخلف، مراتب را به اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت قروه اطلاع دهند.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان قروه، نان در سطح شهر و روستاهای این شهرستان از کیفیت مطلوبی برخوردار است و ضرورت دارد قوانین حمایتی از کارگران و استادکاران نانوایی در زمینه افزایش دستمزد ایجاد شود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول